تشخیص دیابت و بیماری قلبی با تاباندن نور به پوست بدن!

    کد خبر :428040

تحقیقی جدید نشان می دهد با کمک تاباندن نور به پوست می توان ابتلای فرد به دیابت نوع دوم، بیماری قلبی یا حتی مرگ زودهنگام را تشخیص داد.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان می دهد دیابت نوع دوم و بیماری های قلبی را می توان به سادگی و با تاباندن نور به پوست تشخیص داد.

محققان متوجه شده اند افرادی که سطح پروتئین های خاصی در بدنشان بالاتر است در معرض خطر بیشتری نسبت به ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت و حتی مرگ زودرس قرار دارند.

این پروتئین ها که AGE نام دارند، با قند خون بالا، سخت شدن رگ ها و افزایش فشار خون مرتبط هستند. جالب آنکه AGE ها نور فلورسنت را منعکس می کنند و می توان با تاباندن نور به پوست آنها را ردیابی کرد.

محققان دانشگاه گرونینگن هلند در این پژوهش اطلاعات ۷۲۸۸۰ شرکت کننده سالم در تحقیق Dutch Lifelines Cohort Study را بررسی کردند. آنها به دنبال وجود پروتئینهای AGE بودند. AGE زمانی به وجود می آید که پروتئین ها یا چربی ها با مولکول های شکر ترکیب می شوند.

در این تحقیق به وسیله یک دستگاه تشخیص پزشکی به یک بخش کوچک از پوست شرکت کننده نوری تابانده شد تا طول موج نور منعکس شده تعیین شود.

در مرحله بعد شرکت کنندگان هرگونه تشخیص پزشکی مبنی بر ابتلا به بیماری قلبی یا دیابت را گزارش کردند و تعداد افراد فوت شده نیز از مخازن اطلاعاتی محلی جمع آوری شد.

پس از ۴ سال ۱۰۵۶ شرکت کننده مبتلا به دیابت نوع دو و ۱۲۵۸ نفر مبتلا به بیماری قلبی شدند. همچنین ۹۸۲ مورد فوت میان شرکت کنندگان گزارش شد.

نتایج نشان داد سطح AGE در بیمارانی بالاتر است که بعدا مبتلا به دیابت نوع دوم یا بیماری های قلبی شدند یا آنکه زودتر از موعد فوت کردند از سوی دیگر در افرادی که در خطر مرگ قرار داشتند، میزان AGE ۵ برابر بیشتر بود.

این تحقیق در ژورنال Diabetologia منتشر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید