افت سهام آسیایی با تهدید تعرفه‌ای ترامپ

    کد خبر :428036

سهام آسیایی روز سه‌شنبه، پس از این که ترامپ امیدها برای توافق تجاری با چین را کم‌رنگ کرد، نتوانستند رشد خود در شب گذشته را ادامه دهند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، پس از این که ترامپ امیدها برای توافق تجاری با چین را کم‌رنگ کرد، سهام آسیایی نتوانستند رشد جهانی خود در شب گذشته را ادامه دهند.

نیکی ژاپن به زحمت توانست ۰.۱ درصد بالا بیاید و شاخص سهام شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی۳۰۰ هم ۰.۶ درصد رشد کرد.

سایر بورس‌های آسیایی نتایج موفقی نداشتند و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، ۰.۱ درصد افت کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ که دیشب با رشد شدیدی مواجه شده بود، امروز در بازارهای آسیایی ۰.۴ درصد افت کرد.

ترامپ در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال گفت: انتظار دارد از این به بعد، تعرفه‌های فعلی بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش دهد. البته او به این نکته هم اشاره کرد که این خیلی نامحتمل است که او درخواست چین برای کنار گذاشتن برنامه افزایش تعرفه خود را که برای ۱ ژانویه تنظیم شده است، قبول کند.

این اظهارات با گمانه‌زنی‌های قبلی در مورد احتمال توافق تجاری ۲ کشور در حاشیه اجلاس جی۲۰، در تضاد بود. به این ترتیب در بازارهای ارز جهان، ارزهای حساس به تجارت، نظیر دلار استرالیا، در وضعیت دفاعی قرار گرفتند و دلار اندکی از ارزش خود در برابر ین ژاپن را از دست داد و به نرخ برابری ۱۱۳.۴۶ رسید.

یورو اندکی رشد کرد و به نرخ ۱.۱۳۳۲ دلار رسید. در برابر ارزهای مهم جهان هم دلار با اندکی افت نسبت به دیشب، در نرخ ۹۷.۰۵۱ واحد ایستاد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید