روابط عمومی آب منطقه ای مازندران اعلام کرد؛

خیالتان تخت؛ زباله به سد هراز نمی‌رسد

    کد خبر :427741

مدیر روابط عمومی آب منطقه ای مازندران اعلام کرد: با توجه به نتایجی که از نمونه برداری و آنالیز منطقه اطراف سد هراز برداشت شد، آنومین عناصر فرعی در آب رودخانه مشاهده نشده و تمامی پارامترهایی که برای آب شرب لازم است را دارد.

امرالله براری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موضوع پسماند و زباله از جمله مشکلات استان‌های شمالی بوده و فقط مختص سد هراز نیست، اظهار کرد: زباله ها در مازندران در حاشیه رودخانه‌ها، دشت‌ها یا در حوضه آبریز ریخته می‌شود و زیرساخت دفع مناسب زباله هنوز در استان ما ساخته نشده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماند و زباله جزء اولویت های استان طی چند سال اخیر قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح سد هراز دارای مجوز زیست محیطی بوده و بحث مدیریت زباله آن نیز در فرآیند زیست محیطی همانند مابقی سدها مدنظر قرار گرفته است؛ شرکت آب منطقه ای نیز خود را ملزم به اجرای مفاد ارزیابی های زیست محیطی می‌داند.

براری خاطرنشان کرد: در فرآیند سدسازی مسائل و مشکلات آلاینده های زیست محیطی بالای سد پیش از آبگیری مورد بررسی قرار گرفته و با استناد به مفاد ارزیابی‌ها عمل می‌شود، شرکت آب منطقه با همکاری مشاور زیست محیطی و با کمک ناظر عالیه که از دانشگاه های معتبر بوده موظف است تا جزئیات طرح و پروژه را بازبینی و تایید کند.

این کارشناس روابط عمومی آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه استانداری، آب منطقه‌ای، محیط زیست، شهرداری و فرمانداری آمل کارگروهی برای امحای زباله تشکیل داده اند، تصریح کرد: با توجه به نتایجی که از نمونه برداری و آنالیز منطقه اطراف سد هراز برداشت شد، آنومین عناصر فرعی در آب رودخانه مشاهده نشده و تمامی پارامترهایی که برای آب شرب لازم است را دارد.

براری یادآور شد: زباله‌ها خارج از دریاچه سد قرار دارد و اگر سد آبگیری هم شود خارج از دریاچه بوده و آب به آنجا نمی‌رسد.

روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پاکسازی منطقه پیش از آبگیری سد در دو سال آینده تعهداتی است که آب منطقه در دستور کار دارد، و در حال حاضر اگر اعتبارات تامین شود یک دوره ۵ ساله تا آبگیری سد پیش بینی شده که تاکنون پیشرفت حدود ۳۵ درصد داشته و تا زمان آبگیری مدت زیادی باقی مانده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید