استیضاح ظریف به جایی نمی‌رسد؛ دو فراکسیون با آن مخالفند، فقط برخی تندرو‌های فراکسیون ولایی پیگیر آن هستند

    کد خبر :427715

قاسم میرزایی نکو، عضو فراکسیون امید مجلس می گوید استیضاح ظریف به جایی نمی رسد و همانطور که لاریجانی هم اشاره کرده بود اگر استیضاحی بخواهد نتیجه دهد نیاز است دو فراکسیون پشت آن باشند که در خصوص ظریف این موضوع وجود ندارد و فراکسیون امید و مستقلین در کنار یکدیگر کاملا مخالف استیضاح ظریف هستند. تنها گروهی که این موضوع را پیگیری می‌کنند برخی از تندروهای فراکسیون ولایی هستند که باید دید برای رسیدن به هدف خود چه راهی را در پیش می‌گیرند.

میرزایی نکو در گفت و گو با انتخاب در خصوص طرح استیضاح ظریف که اخیرا از سوی برخی نمایندگان اصولگرا مطرح شده و به نظر می‌رسد برخی برای انجام آن تحرکاتی دارند، گفت: دوستانی که برای استیضاح ظریف بهانه پیدا کردند‌، منطق آنها در رابطه با حرفی است که ظریف در خصوص موضوع پولشویی مطرح کرد.

وی افزود: قبل از ظریف هم شخصیت های دیگری در خصوص پولشویی صحبت کرده بودند اما موج توجه به همراه انتقاد و هجمه دامن‌گیر هیچ یک از آنها نشد. این موضوع هم به دلیل مقبولیت و حوزه نفوذ ظریف در داخل و خارج است. شخصیت و عملکرد ظریف به همراه دیپلماسی همیشه فعال او در رابطه با مسائل کشور این نکته را ایجاد کرده و آن را مورد توجه قرار داده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه پولشویی موضوع خارق العاده و جدیدی نیست اظهار داشت: پولشویی فقط مختص به ایران نیست و افرادی که شبکه مافیایی دارند همواره به طرق مختلف در حال تلاش هستند تا به شبکه های مالی خود قدرت ببخشند.

وی تاکید کرد: آنچه که دراین موضوع اهمیت دارد و نکته سخنان ظریف هم اشاره به این موضوع دارد، مسئله اف ای تی اف و سی اف تی است که با استفاده از آنها بتوان از پولشویی در این سطوح جلوگیری کرد. با تصویب قوانین مربوط به پولشویی تمام عملیات بانکی تحت مجموعه ای قرار می گیرد که خود به خود تحت نظارت قرار دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شایان توجه است که غیر از برخی نمایندگان مجلس که در زمینه تصویب قوانین پولشویی ایراد های معقولانه می گیرند ، بقیه افرادی که برعلیه سی اف تی و قوانین مربوط به آن و شخص ظریف شارژ می‌شوند منافعشان با تصویب این قوانین و پیگیری افرادی مثل ظریف به خطر می‌افتد.

وی افزود: در واقع برخی نام کاپیتولاسیون روی موضوع سی اف تی می‌گذارند و آن را شاکله انقلاب می‌دانند، به همین دلیل می‌‎توان گفت منافع آنها در گرو این موضوع است. صورت مسئله مشکلاتی که مطرح می‌شود با استیضاح یا طرح سئوال از ظریف پاک می‌شود. از دیدگاه من اول باید به صورت مسئله و شناسایی موارد پولشویی بپردازند علاوه براین قطعا وزیر امور خارجه بدون مستندات سخن نگفته و بهتراست از او برای صحبت‌هایش استدلال بخواهند تا هرچه زودتر حواشی این موضوع از بین برود. ضمن اینکه علاوه بر ظریف من به خاطر دارم بسیاری از افراد دیگر هم در خصوص پولشویی مدارکی برای ارائه دارند. اما در نهایت به نظر من استیضاح هیچ نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

میرزایی نکو با اشاره به جریان فکری که همواره ساز ناکوکی نسبت به قوانین پولشویی و یا برجام داشته است، اضافه کرد: یک جریان فکری از زمان کلید خوردن برجام با عنوان کردن موضوعاتی مثل بی نتیجه بودن برجام و منفی بافی علیه آن همواره سعی داشتند به آن ضربه بزنند در حالی که برجام کشور را از فشارها نجات داد و به همبستگی ها علیه ایران پایان بخشید. اما بدشانسی که البته میتوان به آن در جهت پیشرفت کشور هم نگاه کرد، روی کار آمدن ترامپ و اقدامات او علیه برجام بود.

او افزود: عده ای که از آنها نام بردم هم‌پیمان با کشورهایی که برجام به نفع آنها نبود در صدد آسیب به آن اقدام کردند و در حال حاضر هم عقیده دارند اگر ظریف استیضاح شود کشور گل و بلبل می‌شود. باید خطاب به این افراد بگویم ظریف تشنه ی مقام و موقعیت نیست و همه تلاش او در جهت دفاع از کیان وزارت خارجه جمهوری اسلامی است.

میرزایی نکو در پایان گفت: درنهایت معتقدم این استیضاح به جایی نمی رسد و همانطور که لاریجانی هم اشاره کرده بود اگر استیضاحی بخواهد نتیجه دهد نیاز است دو فراکسیون پشت آن باشند که در خصوص ظریف این موضوع وجود ندارد و فراکسیون امید و مستقلین در کنار یکدیگر کاملا مخالف استیضاح ظریف هستند. تنها گروهی که این موضوع را پیگیری می‌کنند برخی از تندروهای فراکسیون ولایی هستند که باید دید برای رسیدن به هدف خود چه راهی را در پیش می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید