اتحادیه اروپا: جایگزین معتبری برای برجام سراغ نداریم

    کد خبر :427657

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل با خاطرنشان اینکه توافق هسته‌ای برجام کارساز است گفت: «هیچ جایگزین صلح‌آمیز معتبری برای آن سراغ نداریم.»

اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر بر حمایت خود از توافق هسته‌ای «برجام» تأکید کرد و گفت که قصد دارد این توافق را علی‌رغم تصمیم دولت آمریکا برای خروج از آن حفظ کند.

«آریاس کانت»، کمسیونر انرژی اتحادیه اروپا روز دوشنبه قبل از آغاز گفت‌وگوهای ایران و اروپا در حوزه همکاری‌های صلح‌امیز هسته‌ای گفت: «برجام برای امنیت اروپا، منطقه و کل جهان حائز اهمیت اساسی است.»

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، کانت با خاطرنشان اینکه توافق هسته‌ای برجام کارساز است گفت: «هیچ جایگزین صلح‌آمیز معتبری برای آن سراغ نداریم.»

صالحی: اتحادیه اروپا مواضع سیاسی درباره برجام را به عمل تبدیل کند

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم گفت: «امیدوارم ما بتوانیم از خوبی‌های این توافق بهره‌مند شویم و اجازه ندهیم بدون اجرا رها شود.»

وی همچنین درباره تبعات لغو برجام هشدار داد و از طرف‌های این توافق خواست وعده‌هایشان به ایران را به عمل تبدیل کنند. صالحی گفت: «من امیدوارم مواضع سیاسی ابراز شده توسط اتحادیه اروپا، چین و روسیه به عمل تبدیل شوند.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «اگر این توافق فروبپاشد، اوضاع مطمئناً تغییر خواهد کرد و همه چیز به آشوب کشیده می‌شود.»

به گزارش تسنیم ،کشورهای اروپایی با اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای برجام مخالفت کرده و وعده داده‌اند با حفظ منافع اقتصادی ایران در صدد حفظ این توافق برخواهند آمد. این کشورها علی‌رغم این در ارائه راهکارهای عملی برای تحقق این وعده‌ها ناکام مانده‌اند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه کارشکنی‌های واشنگتن در اجرای برجام، اردیبهشت‌ماه سال جاری کشورش را از این توافق هسته‌ای خارج و اعلام کرد تحریم‌های وضع‌ شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران از سر گرفته خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید