جدیدترین اخبار
5 آذر 1397 ساعت 15:50 اقتصادی کد خبر :427625

حذف ایربگ و ترمز ای.بی.اس خودروها دروغ محض است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خودروسازان هیچ صحبتی مبنی بر حذف ایربگ (کیسه هوا) و ترمز ای بی اس با سازمان ملی استاندارد نداشته اند و مطرح شدن چنین موضوعاتی دروغ است.

«نیره پیروزبخت» افزود: از مطرح شدن این موضوع در رسانه ها متعجب شدم، زیرا به هیچ عنوان صحت ندارد و چنین برنامه ریزی نیز انجام نشده است.
این مقام مسئول یادآور شد: حتی در دوره پیشین تحریم ها در سال های 90 و 91 نیز این 2 قطعه ایمنی در خودروها استفاده می شد و خودروسازان هیچ مشکلی در تامین آن نداشتند.
وی ادامه داد: امروز اتفاق جدید نیفتاده که خودروسازان بخواهند این قطعات را کنار بگذارند و چنین خواسته ای را مطرح نکرده اند.
پیروزبخت خاطرنشان کرد: استفاده از این قطعات ایمنی از سال 90 در خودروهای داخلی اجباری شده است.
به گزارش ایرنا، اجرایی شدن دور تازه تحریم های آمریکا علیه کشورمان شائبه هایی را در خصوص اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه خودرویی ایجاد کرد و در تازه ترین مورد، برخی در فای مجازی خبر از حذف 2 قطعه ایمنی یعنی کیسه هوا و ترمز ABS از خودروها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد خبر داده بودند؛ موضوعی که نگرانی های زیادی برای مردم و مشتریان ایجاد کرد.
پیش از این مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندراد ایران نیز در گفت و گو با ایرنا با رد این شایعات، افزود: اگر چنین موردی در خودروسازی ها رخ بدهد و خودروهای تولیدی فاقد این 2 قطعه باشند، سازمان ملی استاندارد بلافاصله تاییدیه آن خودروها را ابطال خواهد کرد.
«پیمان پیرایش» تاکید کرد: پلیس راهور نیز از شماره گذاری چنین خودروهایی جلوگیری خواهد کرد.
در این پیوند، «رضا رضایی» عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان نیز به ایرنا گفت: این قطعات جزو کیفیت و استاندارد خودروها بوده و به هیچ عنوان قابل حذف نیستند.
وی تاکید کرد: شاید قطعه سازان به دلیل تحریم ها اعلام کنند که نمی توانیم این قطعات را بسازیم، اما حذف آنها از خودروها صحت ندارد.
رضایی در عین حال خاطرنشان کرد: با وجود شدیدتر شدن تحریم ها، اما درهای واردات بویژه قطعات خودرو به روی کشور بسته نشده است.
«مدولاتور ترمز ای.بی.اس» و بخش اعظم قطعات متعلق به کیسه هوا از خارج کشور وارد می شود.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • همکاری کامل پلیس و سامانه سیمفا
  • ظریف از «قلب آسیا» چه ارمغانی با خود آورد؟
  • سازمان تجارت جهانی: خسارت به مشاغل و رشد اقتصادی جهان با افزایش موانع تجاری
  • جزئیات اجزای پایه پولی در مرداد
  • ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از پیروزی جانسون و شکست کوربین در انتخابات انگلیس
  • تصویب قطعنامه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه کنترل تسلیحات
  • کدخدایی: فرایند بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی آغاز شده است
  • دولت به جای پیگیری برجام، اقتصاد مقاومتی را در بودجه 99 دنبال کند
  • چه کنیم تا ثبت نام موفقی در سایت ایران خودرو داشته باشیم؟
  • دژپسند: در برابر تحریم، راهی جز «تقویت تولید» نداریم
  • رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوانزا در مدارس سراسر کشور
  • آژانس بین المللی انرژی: ذخایر نفت جهان سال آینده 700 هزار بشکه افزایش می یابد
  • کاهش ارزش دلار به کمک طلا آمد
  • «نقد سینما» سراغ سلبریتی‌ها می‌رود
  • نقدینگی به 2076 هزار میلیارد تومان رسید
  • آغاز رسمی فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه
  • رانت 82 هزار میلیاردی دولت به وارکنندگان با ارز ارزان
  • چرا محور کندوان یک‌طرفه نشد؟
  • یک هفته با آثار ناصر چشم آذر در شبکه نمایش
  • برنامه‌ریزی برای افزایش 48 میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه
  • درخواست محاکمه «زنگنه» از سوی دانشجویان در نمازجمعه تهران
  • کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد
  • بررسی بسته معیشتی تاکسیرانان در تنظیم بازار وزارت صمت
  • انفجار مهیب در آلمان با 25 مجروح
  • روسیه: آزمایش موشک بالستیک توسط آمریکا نگران‌کننده است
  • قیمت نفت با بروز نشانه‌های مثبت در توافق تجاری آمریکا و چین افزایش یافت
  • پنجمین موزه روان‌پزشکی دنیا در تهران
  • افت شاخص رفاه اجتماعی با وجود سیاست‌ حمایتی دولت
  • خبرهای خوش وزیر «صمت» از تاشکند؛ از تعرفه‌های ترجیحی تا توافقات ریلی و جاده‌ای
  • حزب داوود اوغلو، رقیب اردوغان، رسما آغاز به کار کرد
  • Ad