آلمان: اقدام روسیه در مسدود کردن «تنگه کرچ» غیرقابل قبول است

    کد خبر :427526

وزیر خارجه آلمان در پیامی تویئتری از اقدامات روسیه در تنگه کرچ انتقاد کرد و از مسکو و کی‌یف خواست تا شرایط منطقه را متشنج نکنند.

آلمان اقدام روسیه مبنی بر مسدود کردن تنگه «کرچ» را غیرقابل قبول خواند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز دوشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «مسدود کردن دریای «آزوف» غیرقابل قبول و تحولات در این منطقه هشدار دهنده است.» این مقام آلمانی همچنین از دو طرف خواست تا از دامن زدن به تنش خودداری کنند.

روسیه روز یکشنبه، با اعلام ورود غیرقانونی 3 شناور اوکراینی به آب‌های سرزمینی این کشور در دریای سیاه، آنها را توقیف کرد و مورد بازرسی قرار داد. برخی رسانه‌ها مدعی هستند که نظامیان روسیه به تیراندازی به سمت اوکراینی‌ها، چند نفر از آنها را مجروح کرده‌اند.

صبح امروز یک سخنگوی بخش مرزی نیروهای امنیتی روسیه در کریمه گفته بود که کشتی‌های توقیف شده به بندر کرچ هدایت شده‌اند و سه نظامی اوکراین که اندکی آسیب دیده بودند مراقبت‌های پزشکی دریافت کرده‌اند.

به گزارش فارس ،نیروی امنیتی روسیه در همان روز گزارش کرد که سه کشتی اوکراین به دلیل عبور غیرقانونی از مرزهای روسیه توقیف شده‌اند. بنا بر اعلام مسکوف کشتی‌های اوکراین طبق درخواست های قانونی نیروهای روسیه اقدام نکرده و تلاش کردند تا اقداماتی خطرناک صورت دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید