با اقدامات غیر حرفه ای اسنپ برخورد کنید!

    کد خبر :427503

سه شرکت تپ‌سی، الوپیک و ماکسیم، با ارسال نامه مشترک به دو وزیر و دو معاون وزیر، خواستار برخورد با اقدامات انحصارطلبانه اسنپ شده‌اند.

پیرو اقدامات غیر حرفه ای اسنپ در محدود کردن کاربران راننده خود در نصب اپلیکیشن‌های حمل‌ونقل مسافر و اپلیکیشن‌های حمل بار؛ شرکت‌های تپ‌سی، ماکسیم و الوپیک با ارسال نامه‌ای رسمی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاون حقوقی ریاست جمهوری، خواستار پیگیری موضوع  و برخورد با انحصارطلبی این شرکت شده‌اند.

در این نامه با اشاره به اثرات مخرب این رفتار آمده است: « قوانین مفصل حقوق رقابت در سراسر دنیا همواره وضع چنین محدودیتی را منع کرده و از این رو شاهدیم علاوه بر کشورهای توسعه یافته، حتی در کشورهای کمتر توسعه­ یافته نظیر پاکستان، عربستان و مصر نیز هیچ یک از شرکت­های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند نتوانسته اند چنین محدودیتی را به رقبای خود تحمیل کنند.

اثرات سوء چنین اقدامی به اندازه­ای روشن است که حتی فروشگاه­­های نرم ­­افزاری نظیر گوگل پلی و اپ استور نرم­ افزارهایی را که چنین محدودیتی بر رقبای خویش تحمیل­ کنند، ارائه نمی­دهند.»

به اعتقاد آنها ،روشن است اگر اقدامی مؤثر و جدی از سوی مسئولین برای توقف محدودیت مذکور، انجام نشود، روند فعلی که منجر به تضعیف رقبا شده، به زودی به حذف سایر رقبا و ایجاد انحصار به نفع گروه اینترنت ایران (اسنپ) منتج خواهد شد. امری که بدون شک به کاهش کیفیت خدمات، کاهش حق انتخاب رانندگان و در نتیجه کاهش درآمد ایشان و نهایتا افزایش قیمت برای مسافران در نبود یک شرایط رقابتی منجر خواهد شد.

برای مشاهده متن کامل نامه، اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید