مهندس سعیدی‌کیا، مهندس دل‌هاست…

    کد خبر :427458

در هفته وحدت، مردم قلعه‌گنج، امام جمعه قلعه‌گنج، رئیس بنیاد مستضعفان و مولوی‌های اهل سنت دهستان رمشک و ده بالا در کنار هم در جشن وحدت شرکت کردند تا آیین برادری و برابری با هم را یک‌بار دیگر امضایی نانوشته بزنند. در ادامه صحبت‌های «عبدالقادر رمشکی» مولوی ده بالا را می‌خوانید. صحبت‌هایی که در جشن هفته وحدت و در حضور رئیس بنیاد مستضعفان مطرح شده است.

به گزارش بازتاب، همایش هفته وحدت با حضور امام جمعه ده بالا، مولوی عبدالقادر رمشکی در دهستان رمشک برگزار شد.

نعمت‌هایی که داریم…

عبدالقادر رمشکی در هفته وحدت و در جشنی که به این مناسبت با حضور رئیس بنیاد مستضعفان برگزار شد، زیباترین تجلی بشری را همین کنار هم قرار گرفتن شیعه و سنی معرفی کرد و گفت: «نعمت‌های ما زیاد هستند و در شمارش نمی‌آیند. در این مجلس شیعه و سنی کنار هم قرار گرفته‌اند و به بهانه مبعث پیامبر دور هم جمع شده‌اند. این یکی از نعمت‌هاست. نعمت دیگر، رهبر انقلاب، آیت‌الله علی خامنه‌ای( مد ظله العالی) است. سال گذشته پس همایشی که با عنوان آیین برادری در جیرفت برگزار شد، نمایشگاهی راه افتاد که در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، نامه‌های مقام عظیم الشان رهبری به وزیر مختلف اطلاعات در سال‌های گوناگون بود. نامه‌هایی که رهبر عزیرمان در آن از توجه به مردم سنی و مناطق اهل سنت سخن گفته بودند و بر توجه به علمای سنی تاکید داشتند.»

مهندسی دل‌ها…

مولوی رمشکی در ادامه از نعمت‌هایی دیگری که در اختیار مردم قرار گرفته، چنین گفت: «نعمت دیگر، مردم هستند، یعنی ملت ما. نعمت بعدی هم مسئولان و دولت است. اما یکی از مهم‌ترین نعمت‌ها، بنیاد مستضعقان است و در رأس آن مهندس سعیدی‌کیا.» عبدالقادر رمشکی گفت: «دیروز یکی از عزیرانی که امروز هم در این جسله حضور دارند، از من پرسیدند که آقای سعیدی‌کیا مهندس چه چیزی هستند؟ چه مهندسی‌ای دارند؟ و من در جواب ایشان گفتم که آقای سعیدی‌کیا، مهندس دل‌ها هستند و چه خوب بلدند مهندسی دل‌ها کنند. از اوایل هفته که خبر رسید چهارشنبه مهندس سعیدی‌کیا به رمشک می‌آیند، پسر ۵ ساله من روزی چند بار سوال می‌کرد: چهارشنبه نشده؟ پس مهندس سعیدی‌کیا کی می‌آید؟ این موضوع یکی دیگر از نعمت‌هایی است که در اختیار ماست. وقتی یک مسئول این‌چنین در یک خانواده جا باز می‌کند و اهالی یک خانه، مسئولی را عضو از خانواده خود می‌دانند، چه نامی باید برای این حس گذاشت به غیر ار نعمت؟ برای این نعمت‌هایی که در اختیارمان است از خداوند بزرگ سپاسگزاریم.»

برای اینکه توسعه پیدا کنیم

«جناب آقای مهندس سعیدی کیا دو سال است اینجا کار می کنید. به شما تبریک می‌گویم هم برای خدمت به مردم، هم خدمت به انقلاب.» مولوی رمشکی با گفتن این جمله حرف‌هایش را خطاب به رئیس بنیاد مستضعفان این‌گونه ادامه داد: «شما انقلاب را برای ما تفسیر و تعبیر عملی کردید. ما خیلی چیزها را روی کاغذ دیده بودیم. امام خمینی(ره) رهبر انقلاب فرموده بودند که من یک تار موی این کوخ نشینان رو به همه کاخ‌نشینان ترجیح می‌دهم. شما معنای واقعی این جمله را برای ما تفسیر کردید.»
عبدالقادر رمشکی در ادامه به سرمایه اصلی مردم ایران اشاره کرد و گفت: «نفت سرمایه این مملکت نیست. بزرگترین سرمایه یک ملت اندیشه و فکر آن‌هاست. اینکه انسان‌ها با قرار گرفتن کنار هم، به وحدت برسند و با آزاد کردن اندیشه‌های خود، فکری برای خدمت به خود و جامعه‌شان کنند. آن‌وقت است که می‌توانیم بگویم رشد اتفاق افتاده است. هفته، هفته وحدت است. با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که خدا به همه آدم‌ها، استعاداهایی خاص داده است. به کشورهایی که اسیر قوم‌گرایی و مذهب گرایی و نژادپرستی هستند نگاه کنید؛ این کشورها عقب مانده‌اند. اما به یازی خدا انقلاب ما ۴۰ ساله شده است. انسان‌ها در ۴۰ سالگی به کمال می‌رسند و شاید برای همین است که پیامبران الهی بعد از ۴۰ سالگی به پیامبری مبعوث شدند. این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم تا امروز هم اگر کاستی و مشکلی بوده در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، تمام مشکلات از میان برداشته شود.»

مشک آن است که خود ببوید…

مولوی چاهانی، مولوی دهستان رمشک در ادامه صحبت‌های مولوی عبدالقادر رمشکی پشت تربیون رفت. او پس از تبریک هفته وحدت به مسلمانان گفت: «امروز همه ما در کنار هم هستیم. همه ما مسلمانیم و باید تلاش کنیم، اتحاد و همبستگی و غرابت ما در طول زمان بیشتر شود و این برادری و برابری ادامه داشته باشد.» مولوی چاهانی در ادامه از فعالیت‌های مهندس حیدروند، فرماندار، استاندار، و حجت‌السلام والمسلمین احمد نجنو در دهستان رمشک تقدیر و تشکر کرد و خطاب به مهندس سعیدی‌کیا گفت: «آقای مهندس سعیدی‌کیا، از شما ممنونیم که تفسیر عملی خدمت هستید.»

«مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید.» مولوی چاهانی با گفتن این ضرب‌المثل از فعالیت‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج سخن به میان آورد و گفت: «خدمات بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی مانند روز روشن است و نیازی به تعریف و تمجید نیست. مردم تغییر شرایط را می‌بینند و از میان برداشتن مشکلات را لمس می‌کنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید