قاسمی: مراقب دلالان ویزا باشید

  • سیاسی
  • دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۴
    کد خبر :427353

سخنگوی وزارت امور خارجه از متقاضیان روادید خواست مراقب دلالان در اطراف سفارتخانه ها و کنسولگریهای خارجی در تهران و پایتخت های برخی کشورهای همسایه باشند.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، “​بهرام قاسمی “​ با اشاره به دریافت گزارشهایی مبنی بر کلاهبرداری از هموطنانمان برای دریافت روادید گفت :​ این دلالان در اطراف سفارتخانه ها و کنسولگریهای خارجی در کمین ایرانیان می نشینند و به بهانه گرفتن ویزا در کوتاه مدت مبالغ هنگفتی از آنان دریافت می کنند.

وی از هموطنان متقاضی روادید خواست برای دریافت ویزا حتی الامکان به سایت سفارتخانه ها مراجعه کنند.

قاسمی گفت : مراجعه به افرادی که بعنوان واسطه و یا به این عنوان که در سفارت آشنا دارند می تواند برای هموطنان دردسر ساز باشد .

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود :​ نیروی انتظامی امروز مراقبتهای بیشتری را برای برخورد با این شبکه های مافیایی اعمال می کند.

وی خاطرنشان کرد :​در دو سال گذشته وزارت امور خارجه با بسیاری از سفارتخانه های خارجی در تهران در این زمینه گفتگو کرده است و حتی به برخی از سفارتخانه ها که خطاهای بیشتری داشتند تذکرات لازم داده شد.

قاسمی با بیان اینکه این مشکلات در داخل کشور تا حد زیادی کاهش یافته است گفت : اکنون سفارتخانه ها سعی می کنند بصورت مستقیم با ایرانیان برای گرفتن مدارک و اطلاعات در تماس باشند گرچه ممکن است هنوز در برخی مواقع هموطنانمان مجبورندبرای دریافت نوبت در انتظار باشند.

سخنگوی وزارت خارجه افزود :​همچنین با یک نوع برون سپاری ، سفارتخانه های خارجی در تهران قراردادهایی را با برخی شرکتهای ایرانی بسته اند و دریافت مدارک و اطلاعات را به منظور صدور روادید به آنها واگذار کرده اند که با توجه به محدود بودن این شرکتها نظارت بر کار آنها دقیق تر است.

قاسمی گفت :​گروه دوم از هموطنان که مورد سوءاستفاده این دلالان قرار می گیرند کسانی هستند که به کشورهای ثالث و یا همسایه مراجعه می کنند زیرا کشور مقصد آنها در ایران کنسولگری ندارد .

وی افزود :​در این مورد هم متاسفانه گزارشهایی دریافت کرده ایم که نشان می دهد افراد واسطه و دلالان به بهانه گرفتن روادید در کوتاهترین زمان از هموطنان مبالغ هنگفتی دریافت کرده اند.

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به اینکه معمولا” افراد واسطه از تعجیل ایرانیان مسافر سوء استفاده می کنند از این دسته از هوطنان هم خواست از مراجعه به دلالان خودداری و بطور مستقیم تقاضای روادید از سفارتخانه های خارجی را مطرح کنند.

قاسمی گفت :​میزان مبلغی که از طرف هر سفارتخانه خارجی برای صدور روادید باید دریافت شود در پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه و کنسولگریهای ما در همه کشورها وجود دارد .

وی افزود : در عین حال هموطنان می توانند با مراجعه به کنسولگریهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برای نحوه دریافت ویزا از دیگر کشورها مشورت کنند .

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : معمولا” مبالغی که باید برای ویزا از هموطنان دریافت شود مبالغ زیادی نیست و براساس تفاهم و یا عمل متقابل میان ایران و آن کشور ثالث دریافت می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید