باید از هر تفرقه‌ای بین نظام و مسئولان اجتناب کرد

    کد خبر :42726

دبیرکل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با اشاره به دولت در سایه گفت: اگر کسی برای پیشرفت کشور بتواند برنامه‌های خود را تنظیم کند که آن را به دولت فعلی ارائه دهد مفید است.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره ضرورت تغییر کابینه دولت دوازدهم گفت: دولت چهار سال تجربه کار دارد و اکنون بیش از دیگران خود دولت درباره ضعف‌هایی که در وزارتخانه‌ها وجود دارد اشراف داشته و باید رسیدگی کند؛ بنابراین دولت سعی کند کسانی معرفی شوند که این ضعف‌ها را از بین ببرند. صرف‌نظر از اینکه افراد در چه جناحی قرار دارند باید قوی‌ترین افراد را در پست‌ها به کارگیرد.

افراد باتوان و شایستگی بیشتر وارد کابینه شوند

دبیر کل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه اگر یک وزیر و رئیس جمهور کارنامه زیبا و پرقدرتی از خود برجای بگذارد این برای او ماندگار خواهد بود و در دولت‌های بعدی هم ثمربخش خواهد بود، گفت: افرادی که با توان و شایستگی و قدرت بیشتر بتوانند وارد کار شوند باید در کابینه حضور پیدا کنند و توانایی شخص و معضلاتی که می‌تواند‌ مرتفع کند در نظر گرفته شود.

او بیان کرد: دولت در این دوره در مناظرات وعده‌ها و قول‌هایی را به مردم داد که مورد پیگیری مردم قرار دارد و بنابراین باید سعی کند در این موضوع‌ها با قدرت بیشتر وارد شود.

رسیدگی به تولید و رفع موانع آن می‌تواند به دولت کمک کند

کریمی اصفهانی با اشاره به مسائلی که باید مورد توجه دولت قرار گیرد تا در وزارتخانه‌ها تغییرات لازم را ایجاد کند، افزود: در بین شش کاندیدای انتخابات که در مناظره حضور یافتند مشترکاتی وجود داشت که شاید بزرگترین آن مسئله اشتغال است. بنابراین نیازمند وزیری هستیم که اقداماتی را پیش ببرد که موجب کارهای مولد شود و ایجاد اشتغال شود، لذا به دلیل ورود واردات کالا درصد شاغلان در حال کاهش است و نزدیک به سه میلیون از کارخانجاتی که دایر بوده است از چرخ تولید خارج شده‌اند و باید به این مساله توجه شود و رسیدگی به تولید و رفع موانع تولید از مواردی است که می‌تواند به این دولت کمک کند بنابراین باید وزیری باشد که به این مساله معتقد باشد.

دولت وزرایی را معرفی کند که عزم پیاده کردن ابلاغیه اصل ۴۴ را داشته باشند

او تاکید کرد: دولت باید وزرایی را معرفی کند که عزم پیاده کردن ابلاغیه اصل ۴۴ را داشته باشند و برای سپردن کار مردم هنوز عزمی در دولت‌ها اعم از دولت نهم، دهم و یازدهم نبوده است و این دولت حتما عزم خود را بر این بگذارد که به سرعت این مساله حل شود. رفع موانع در اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ضروری است و همچنین باید اینکه چه تسهیلاتی به کار برده شود که رغبت حضور در بخش خصوصی ایجاد شود مورد توجه قرار گیرد. تصحیح نظام بانکی از مواردی است که جزو مشترکات قرار دارد.

دولت باید کار حساب‌شده تمام عیاری را انجام دهد

این فعال سیاسی با تاکید به حل مسائل بانکی، گفت: با توجه به اینکه مسائل بانکی نارضایتی‌هایی را برای مردم به وجود آورده بنابراین تصحیح نظام بانکی از مواردی است که جزو مشترکات قرار دارد و همچنین بحث مالیات و دارایی در بخشی از قشرها واقعاً کمرشکن است که باید وزارت اقتصاد و دارایی به این مساله توجه کند و از فرار مالیاتی جلوگیری کند که در مجموع اگر همه این مسائل را کنار هم بگذاریم طبیعی است که وزرایی که می‌توانند این موانع را رفع کنند باید معرفی شوند و دولت باید کار حساب‌شده تمام عیاری را انجام دهد تا بعد از هشت سال کارنامه خوبی از خود برجای بگذارد.

دیگر نباید شکست و پیروزی برایمان متصور باشد

او با بیان اینکه انتخابات اکنون تمام شده و رقابت‌ها باید به رفاقت‌ها تبدیل شود، گفت:ما باید بدانیم قبل از اینکه به جناح‌گرایی، اصولگرایی و اصلاح‌طلبی فکر کنیم به اسلام و نظام و ولایت فکر کنیم که اگر به این مسائل توجه داشته باشیم دیگر نباید شکست و یا پیروزی برایمان متصور باشد لذا این مسئله درستی نیست. اکنون آقای روحانی، رئیس جمهور همه مردم است و رئیس جمهور باید بداند که از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و ظرفیت ۱۶ میلیونی، ظرفیت کمی نیست برای اینکه بتوانیم یک نظام نیرومند مقتدر داشته باشیم باید این مسائل را دنبال کنیم و این بهترین راه است قبل از اینکه از پیروزی و شکست برای کسی صحبت کنیم.

دبیر کل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار با اشاره به بحث تشکیل دولت در سایه گفت: دولت در سایه مساله‌ای است که در شعارها وجود دارد. هرکسی که در کشور فعالیت دارد باید بداند تمام تدارک خود را در دو موضوع به کار گیرد یعنی یک اینکه برای مسائل مربوط به اداره کشور و تمام شئون نظام برنامه داشته باشند و همچنین برای تمام سمت‌ها، افرادی در نظر داشته باشند بنابراین آمادگی برای این موضوع و اینکه بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی ایران به کارها بهتر پاسخ دهیم اشکال ندارد.

دولت در سایه به معنی دو دولتی نیست

او ادامه داد : این بدین معنی نیست که دو دولت در کشور داشته باشیم چنین چیزی در دنیا وجود ندارد و برداشت غلطی است. اگر کسی برای پیشرفت کشور بتواند برنامه‌های خود را تنظیم کند که آن را به دولت فعلی بدهد و هم اینکه بداند در دولت بعدی با برنامه کاری و چینش نیروهای مقتدر بتواند مسائل نظام را به پیش ببرد مفید است اما به معنای دو دولتی در کشور نخواهد بود.

مبنای اول توطئه جهانی و طراحی داعش ایستادگی در برابر ایران است

کریمی اصفهانی با اشاره به حادثه تروریستی ۱۷ خرداد در مجلس و حرم امام (ره) و دستاویز قرار دادن این مسئله از سوی برخی برای حمله به دولت گفت: آنچه در این حوادث دریافتم این است که مبنای اول توطئه جهانی و طراحی داعش و تروریست‌ها در جهان این است که برنامه‌ریزی کرده‌اند تا در مقابل نظامی بایستند که به سمت به خطر انداختن منافع جهان خواران حرکت می‌کند و فکر کردند به یک صورتی جلوی این قدرت ایستادگی کنند و با نا امن کردن دیگر کشورها می‌خواهند جلوی پیشرفت کشور ما را بگیرند و با این نیت کار را شروع و به آن اعتراف کردند.

دبیر کل جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار در ادامه افزود: آمریکا این هدف را در سال ۸۴ با هزینه پول و دلارهای سعودی و تعلیم نیروهایی در پاکستان شروع کرد که به طور اختصاصی برای مقابله با ایران بود و اگر در جاهای دیگر هم مانند سوریه و عراق اقداماتی داشتند برای این بود که اطراف کشورمان را ناامن کنند و این ناامنی در ایران سرریز شود.

او ادامه داد: با قدرت و نفوذ ایران راه برای آنها بسته شد و خدا را شاکریم که نتواستند به اهداف برنامه‌ریزی شده خود برسند، اما اطراف ایران را مانند عراق و سوریه متاثر کردند که تا حدودی در این زمینه موفق بودند و در این دو کشور هم با کمک‌هایی که از ایران و اقتدار ایران استفاده شد، آنها قلع و قمع شدند و در دنیا الان با توجه به حمله تروریستی تهران استکبار شکست بزرگی را متحمل شد و در صدد این است که به ایران ضربه خود را وارد کند.

حادثه تروریستی ۱۷ خرداد بیدار باش بود

کریمی اصفهانی تاکید کرد: باید بتوانیم بیش از پیش به سمت استحکامات و کارهای اطلاعاتی برویم و مانع اقدامات اینگونه تیم‌ها در درون شویم که این امر فقط در سایه وحدت بین آحاد مردم و تمام قوا می‌تواند محقق شود .

بدون خرده گیری از یکدیگر همه توانمان را برای ایستادگی در برابر دشمن به کار گیریم

او با بیان اینکه باید دقت کنیم همه ما در برابر یک توطئه مشترک دشمن قرار داریم که به هیچ ملت و نظامی رحم نخواهد کرد، اظهار داشت: باید بدانیم این موضوع مربوط به یک گروه و جناح و قوه نیست بلکه همه قوای ما متاثر از این مشکل جهان هستند باید همه توانمان را بگذاریم بدون اینکه از هم خرده‌ای بگیریم و در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

این فعال اصولگرا با بیان اینکه به حمدالله توانستیم در مقابل این توطئه دشمن خوب قد علم کنیم، افزود: کسانی که فکر می‌کنند با لبخند می‌تواند همراه و کمک حال باشند باید توجه کنند دشمن همیشه دشمن و استکبار همیشه استکبار بوده است و خوی درندگی امریکا و همراهان همیشه وجود دارد و به هیچ عنوان نباید به دشمن اطمینان کنیم و باید همه مسئولان به مردم تکیه کنند و بهترین پناهگاه مردم هستند که از اول انقلاب در تمام حوادث حضور داشتند.

باید از هر تفرقه‌ای بین نظام و مسئولان اجتناب کرد

کریمی اصفهانی با تاکید بر وحدت مسئولان بیان کرد: باید از هر تفرقه ای که می‌تواند بین نظام و مسئولان ایجاد شود اجتناب کرد و یکدست در مقابل دشمن بایستیم و دشمن بداند که در مقابل ما به هیچ عنوان اجازه نفوذ نخواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید