اظهارات ظریف درباره پولشویی ایرادات مربوط به CFT را حل نمی‌کند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۰۸
    کد خبر :427258

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: سخنان وزیر امور خارجه درباره پولشویی ایرادات مربوط به CFT که ده‌ها ایراد حقوقی، قانون اساسی و شرعی دارد را حل نمی کند.

به گزارش مهر، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تروریست خواندن ملت ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: رئیس‌جمهور پاسخ خوبی به آمریکا داده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: لازم است: وزارت خارجه با پاسخ‌های منطقی، حقوقی و انقلابی مانع تضییع حقوق ملت شود و در مطالب اخیر بیان شده از طرف رئیس جمهور پاسخ مناسب به ترامپ بدهد.

وی با اشاره به اظهارات مقامات وزارت خارجه مبنی بر اینکه بخاطر اروپا در برجام ماندیم و هنوز نا امید نیستیم، گفت: اروپا با چه زبانی بگوید که دنباله‌رو آمریکا در نقض برجام و افزایش مطالبات زیاده خواهانه است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اقدام متقابل طبق مصوبات مجلس و اختیارات دولت تنها راه است. دولت هرچه زودتر باید بخشی از تعهدات برجامی را متوقف کند تا غرب تاوان بدعهدی خود را بدهد.

حبیبی با اشاره به بیانیه ترامپ افزود: ترامپ در بیانیه محکومیت قتل خاشقچی به جای حمله به عربستان، حمله به ملت و دولت ایران را دربیانیه خود گنجاند. معلوم بود منافقین از جان طریق بولتون بخشی از بیانیه را تنظیم کرده بودند؛ تا زمانی که منافقین پشت سر مبارزه با آمریکا با ملت ایران سنگر گرفته‌اند، ترامپ همان راهی را می رود که صدام رفت.

وی با اشاره به پیروزی‌های ملت یمن در مبارزه با آل سعود گفت: جمعیت میلیونی در شهرهای یمن در حمایت از انصارالله و مقاومت انصارالله در الحدیده نشان داد ترامپ و آل سعود راه بی بازگشتی را طی می‌کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: گزارش اخیر سازمان ملل از وخامت اوضاع مردم یمن و قحطی تحمیلی آل سعود به این کشور حکایت دارد. آمریکا و عربستان چون نتوانسته‌اند در جنگ نظامی پیروز شوند نسل کشی وسیعی از طریق محاصره اقتصادی این کشور را پیش گرفته‌اند، اما ملت یمن به آنها نشان خواهند داد آن کسی که در این نبرد شکست خواهد خورد و رسوا خواهد شد چه کسی است.

حبیبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به گزارش بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در مورد تورم گفت: دولت باید فکری برای افزایش بی رویه قیمت ها بکند. صدای علما، مراجع و مردم درآمده است.

وی ادامه داد: با اینکه قیمت دلار بالا رفته قاعدتا باید صادرات رونق و همزمان تولید هم جان تازه بگیرد، اما متاسفانه شاهد تعطیلی و رکود برخی نهاد های اقتصادی هستیم.

حبیبی با اشاره به مشکلات کارگری در نیشکر هفت تپه گفت: مسئولین استانی و نیز مسئولان در مرکز در رسیدگی به وضعیت کارگران کوتاهی کردند. آیا نمی شد همین اقدامات اخیر را 5 ماه پیش انجام می‌دادند تا مشکلات نیشکر هفت تپه دستاویز حملات تبلیغاتی بی بی سی و بنگاه های خبری دشمن نشود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: واگذاری‌ها به بهانه خصوصی سازی مشکلات زیادی دارد. دولت با بازخوانی آنها جلوی اعتراضات کارگری را بگیرد. ممکن است همین مشکلات در واگذاری دشت مغان هم ظهور کند.

وی با اشاره به مطرح کردن مساله پولشویی از سوی وزیر امور خارجه، گفت: طرح این مساله هیچ مشکلی ندارد چراکه پولشویی مثل هر ناهنجاری اجتماعی و اقتصادی در کشور وجود دارد. همه جهان حتی کشورهای پیشرفته مدعی مبارزه با پولشویی این مشکل وجود دارد، اما مشکل این است که آقای وزیر امور خارجه اگر اطلاع ویژه ای دارند چرا به مقامات دولت و قوه قضائیه ارائه نمی‌دهد. ضمن اینکه خود دولت مسئول اصلی مبارزه با پولشویی بر حسب مفاد قانون پولشویی است.

حبیبی ادامه داد: CFT بهانه‌ای است که اقدامات مالی کشور در اختیار دشمن قرار گیرد، بدون اینکه مابه ازایی داشته باشد، مثل برجام که تعهدات زیادی دادیم و عمل کردیم بدون اینکه تحریم‌ها برداشته شود. لذا سخن وزیر امور خارجه در این مورد، مشکل CFT را که ده‌ها ایراد حقوقی و قانون اساسی و شرعی به آن وارد است را حل نمی کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: اتحاد مسلمانان جهان تنها با تکیه بر فرهنگ اهل بیت(ع) ممکن است. اهل بیت پیامبر(ص) پرچمدار وحدت و همگرایی مسلمانان هستند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اسلام گفت: انقلاب اسلامی نشان داد معارف حقه الهی فقط در نزد اهل بیت پیامبر(ص) است، اگر مسلمانان بخواهند راه قرآن را درست بپیمایند، بجز راه و فرهنگ اهل بیت(ع) راه دیگری وجود ندارد.

حبیبی گفت: آمریکا برای جلوگیری از وحدت مسلمانان و بیداری اسلامی در بلاد اسلامی وهابیت را به جان مسلمانان انداخت. داعش، طالبان و القاعده دست ساز آمریکا است؛ با شکست داعش راه بیداری اسلامی باز شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اعلام شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه تاکید کرد: آمریکایی‌ها نمی توانند با طرح‌های استعماری خود حیات صهیونیست‌ها را در منطقه تضمین کنند. معامله قرن از پیش یک معامله باطل و شکست خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید