نماینده مردم قصرشیرین: وضعیت در مناطق زلزله‌زده تحت کنترل است

    کد خبر :427239

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس گفت: زلزله شب گذشته مصدومین زیادی بر جای گذاشت اما اکثر آنها به طور سرپایی درمان شدند. با حضور مسئولان مربوطه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اکنون شرایط تحت کنترل است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: زلزله ۶.۴ ریشتری شب گذشته مردم را تحت تاثیر قرار داد. چرا که مردم سابقه حضور در زلزله ۷.۲ ریشتری سال گذشته را داشتند که در آن تعداد زیادی از عزیزان خود را از دست دادند و شاهد ویرانی خانه‌هایشان بودند.

وی در ادامه بیان کرد: زلزله شب گذشته بخشی از واحدهایی که بازسازی شده بودند و یا کمی در زلزله قبلی تخریب شده بودند را تخریب کرد. تعداد زیادی از همشهریان ما دچار جراحت شدند که البته عمده آنها به طور سرپایی مداوا شدند و قریب به ۱۸ نفر اکنون بستری هستند.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی اوضاع در مناطق زلزله زده تصریح کرد: در لحظات ابتدایی برق قطع شد که با پیگیری مسئولان مشکل در زمان کوتاهی مرتفع گردید. از سوی دیگر منابع زیرزمینی آب نیز گل‌آلود شد که آن نیز با پیگیری مسئولان مرتفع شد به جز شهرستان گیلانغرب که ان‌شاءالله مشکل کدر بودن آب در آنجا نیز به زودی مرتفع می‌شود.

تجری با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد بحران استان در فرماندهی قصر شیرین خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تصمیماتی برای برآورد خسارت و تسریع در خدمت‌رسانی و ارائه طرح‌های امدادی برای پاسخگویی به نیازهای اولیه مردم در ۷۲ ساعت پس از زلزله اتخاذ شد. بنیاد مسکن نیز مکلف شد میزان خسارت را تعیین کرده تا عملیات بازسازی آغاز شود.

وی افزود: در زمان وقوع زلزله عزیزان دفاعی ما به یاری مردم شتافتند و حضور آنها باعث دلگرمی مردم شد و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت در منطقه کردند. اکنون اوضاع تحت کنترل است. از مردم منطقه تشکر می‌کنم که علی‌رغم اینکه یک سال است به دلیل زلزله‌های متعدد شرایط روحی خوبی ندارند، اما همچنان به خدا توکل کرده و همکاری لازم را دارند.

تجری در پایان گفت: مسئولان ملی، دولت، نهادهای نظامی، کمیته امداد، اورژانس و هلال احمر و وزارتخانه‌های مربوطه و استاندار پرتلاش استان از زلزله سال گذشته پای کار بوده و هستند و اکنون نیز تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت در منطقه می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید