خودروی برقی مشترک هوندا و گوانگ‌ ژو چین، رونمایی شد

  • خودرو
  • دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴
    کد خبر :427178

مدل تمام الکتریکی VE-1 که بر پایه‌ی هوندا HR-V ساخته شده است، اولین خودروی تمام الکتریکی هوندا خواهد بود که با همکاری شرکت GAC به بازار چین عرضه خواهد شد.

در نمایشگاه اتومبیل گوانجو امسال در کشور چین، شرکت خودروسازی هوندا از اولین خودروی تمام الکتریکی خود برای بازار چین رونمایی کرد. این خودروی شاسی‌بلند تمام الکتریکی در کلاس کراس‌اورهای کامپکت طبقه‌بندی می‌شود و VE-1 نام دارد و بر پایه‌ی شاسی‌بلند هوندا HR-V ساخته شده است. همچنین این خودرو به نحوه‌ا‌ی ادامه‌دهنده‌ی راه مدل مفهومی Everus EV است که بهار سال جاری در نمایشگاه خودروی چین رونمایی شده بود.

انواع مختلف قوای محرکه‌ی هوندا HR-V شامل پیشرانه‌ی بنزینی، دیزلی و هیبریدی می‌شود و باید گفت که بازار چین اولین بازاری خواهد بود که شاهد حضور نسخه‌ی تمام الکتریکی هوندا HR-V است.

بر اساس نتایج تست‌های انجام‌شده توسط موسسه‌ی NEDC، این خودرو می‌تواند با اتکا به باتری‌ ۵۶ کیلووات ساعتی خود مسافت ۳۴۰ کیلومتر را بپیماید. پیشرانه‌ی الکتریکی این خودرو توانایی تولید ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتون متر گشتاور است. همچنین این خودرو دارای ۳ حالت مختلف رانندگی شامل حالت عادی، اسپرت و ذخیره‌ی باتری خواهد بود. فاصله‌ی محوری VE-1 به ۲۶۱۰ میلی‌متر می‌رسد و از رینگ‌های ۱۷ اینچی بهره خواهد برد.

خط تولید این خودرو به‍‌زودی شروع به فعالیت خواهد کرد و هوندا این خودرو را به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک با شریک چینی نام‌آشنای خود یعنی GAC آغاز خواهد کرد. همچنین قیمت نهایی اعلام‌شده برای این خودرو حدود ۲۵ هزار دلار است.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که هوندا و GAC ماه گذشته از نقشه‌ی راه خود برای ادامه‌ی این مشارکت پرده برداشتند و در ادامه قصد دارند تا با احداث یک کارخانه‌ی مشترک در چین، دست به تولید هرچه بیشتر خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بزنند. همچنین این کارخانه ظرفیت تولید ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو در سال را خواهد داشت.

البته باید گفت که هدف از این همکاری مشترک از سوی هوندا تنها یک همکاری مشترک معمولی نیست؛ بلکه این شرکت ژاپنی قصد دارد با استفاده از این همکاری مشترک دست به تولید شاسی‌بلند کامپکت Trumpchi GS4 شرکت GAC با برند هوندا بزند تا به این وسیله به آمار تولید خودروهای پاک بیافزاید.

البته باید افزود که این موضوع تازگی ندارد و بسیار شبیه به همکاری‌ مشترکی است که شرکت چینی GAC با تویوتا از ماه می امسال آغاز کرده است. تویوتا نیز اعلام کرده است که قصد دارد تا با همکاری GAC دست به تولید خودروی تمام الکتریکی IX4 بزند که در صورت عملی شدن این پروژه، آمار تولید خودروهای پاک طی۳ سال آینده ۳۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید