آخرین اخبار از زلزله شب گذشته کرمانشاه

    کد خبر :427003

زلزله‌ای با ۶.۴ ریشترشب گذشته حوالی سرپل ذهاب را لرزاند که این مقدار ‌بزرگ‌ترین پس‌لرزه زلزله بزرگ سال گذشته عنوان شده است.

واحدهای بازسازی شده در زلزله شب گذشته مقاومت خوبی از خود نشان دادند

‌استاندار کرمانشاه گفت: واحدهای مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت و یا ساخته شده توسط بنیاد مسکن، در زلزله شب گذشته مقاومت مطلوبی از خود نشان‌ دادند و آسیب جدی ندیدند.

هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری قصرشیرین برگزار شد، با بیان اینکه با لطف خداوند و هوشیاری مردم، زلزله ۶.۴ریشتری شب گذشته خسارت جانی نداشت، اظهار کرد: مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته تجارب خوبی برای سازگاری و مقابله با زلزله کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه آب، برق و مخابرات با مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده روبرو نیستیم، گفت: در برخی روستاها که بصورت موردی مشکلاتی در تأمین آب شرب وجود دارد، با اعزام 20 دستگاه تانکر آب، عملیات آبرسانی در حال انجام است.

بازوند افزود: اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی هم به مقدار لازم تدارک دیده شده و از این بابت مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش شرکت گاز، قطعی گاز در مناطق زلزله‌زده برای مدت کوتاهی و کمتر از یک ساعت بود که این اقدام نیز بخاطر رعایت مسائل ایمنی مردم انجام‌ شد.

استاندار کرمانشاه گفت: طبق گزارش جهاد کشاورزی، اکثر جایگاه های دامی در زلزله شب گذشته از آسیب در امان بودند و تلفات دامی در کل مناطق زلزله‌زده تنها به کمتر از ۳۰ راس دام سبک محدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت و مدیریت بحران تعطیلی ندارد، گفت: مدیران باید در روزهای تعطیل نیز آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه داشته باشند.

بازوند در پایان گفت: از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش، سپاه، بسیج، ناجا، مرزبانی و … تقدیر می کنم که همچون زلزله سال گذشته بلافاصله به میدان آمدند و در کنار مردم بوده و در آرامش روحی روانی مردم موثر بودند.
مصدومیت ۷۱۶ نفر تاکنون در زلزله شب گذشته کرمانشاه/ ۲۶ نفر بستری هستند

‌معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت ۷۱۶ نفر در زلزله شب گذشته کرمانشاه تا ساعت هشت صبح امروز (۵ آذر) خبر داد.

‌دکتر بهمن روشنی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آماده باش تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی استان گفت: تاکنون ۷۱۶ نفر به مراکز درمانی مناطق زلزله زده مراجعه کرده اند.

وی افزود: از این تعداد ۳۷ نفر برای مراقبت های بیشتر به مرکز استان اعزام شدند.

روشنی از بستری شدن ۲۶ مصدوم زلزله خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴ نفردر بیمارستان طالقانی، یک نفر در بیمارستان امام رضا (ع) و یک نفر دیگر در بیمارستان امام خمینی(ره) بستری هستند.

وی افزود: خوشبختانه مورد ترومای حادی نداشتیم و عمده مجروحین هنگام فرار دچار آسیب شده بودند.

روشنی تصریح کرد: هم اکنون تمامی سیستم بهداشت و درمان استان آماده باش است و مشکل خاصی نداریم.

اعزام 16 تیم ارزیابی خسارت دامپزشکی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

‌سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از اعزام 16 تیم پایش و ارزیابی خسارت این اداره کل به مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: این تیم ها صبح امروز( دوشنبه) عازم شهرستان های زلزله زده استان شدند.

‌به گزارش ایسنا، دکتر امید حاج محمدی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در اداره کل دامپزشکی استان گفت: اولین تصمیم این ستاد اعزام 16 تیم ارزیابی خسارت به شهرستان های زلزله زده بود.

وی گفت: قرار است این تیم ها میزان خسارت و تلفات احتمالی دام ها را به ستاد بحران اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

حاج محمدی از دامپروران، مرغداران و آبزی پروران در مناطق زلزله زده خواست اگر دام و طیور یا استخر آبزی پروری آنها آسیب دیده و یا دام مصدوم دارند، با تلفن 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اداره کل دامپزشکی اطلاع دهند.

ساعت 20 و 7 دقیقه شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

‌واحد ‌تخریبی‌ در کرمانشاه نداشتیم‌

‌معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: خوشبختانه در زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته واحد تخریبی نداشیم، اما ‌تعدادی از واحدها آسیب ‌دیده‌اند.

‌مهرداد سالاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به خسارت تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده گفت: در همان دقایق اولیه تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند، اما به خاطر تاریکی هوا نتوانستیم ارزیابی دقیقی داشته باشیم.

‌به گزارش ایسنا، سالاری از خسارت تعدادی واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: تعداد دقیق واحدهای خسارت دیده امروز احصا می‌شود.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه واحد تخریبی در مناطق زلزله زده نداشته ایم، گفت: عمدتا واحدهایی که تعمیری هستند، آسیب دیده اند.

سالاری تصریح کرد: تاکنون گزارش یا موردی از آسیب واحدهای نوساز و بازسازی شده نداشته ایم.

وجود ۹۰ روستا در کانون زلزله ۶.۴ استان کرمانشاه/احتمال فعالیت مجدد گسل “پیشانی کوهستان”

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه رومرکز زلزله شب گذشته استان کرمانشاه در امتداد قطعات گسل “پیشانی‌کوهستان”( قطعات غربی ) قرار دارد، گفت: این گسل به صورت موازی در کنار مرز ایران – عراق جانمایی شده است.

دکتر علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در ساعت ۸ و ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ شب گذشته، یکشنبه ۴ آذر ماه استان کرمانشاه را لرزاند، خاطر نشان کرد: مختصات رومرکزی این زلزله در ۳۴.۳۸۴ عرض و ۴۵.۶۹۸ طول جغرافیایی و در عمق ۷ کیلومتری در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی سرپل ذهاب و ۱۸ کیلومتری جنوب شرق قصر شیرین رخ داد.

رومرکز زلزله ۶.۴ جنوب غرب سرپل ذهاب

وی آبادی‌های “کرکهرک”، “آتابرار”، “سیدسعید”، “برفی کوشکری”، “شیرین آب”، “قاسم‌آباد”، “نصرالله سید حاتم” را از جمله مراکز نزدیک به رومرکز این زلزله دانست و اظهار کرد: رومرکز زلزله در امتداد قطعات گسل “پیشانی‌کوهستان” (قطعات غربی) قرار دارد که به صورت سگمنت‌های (نواحی) موازی در کنار مرز ایران – عراق جانمایی شده است و احتمالا یکی از این قطعات، گسل مسبب زلزله ازگله در سال ۱۳۹۶ ( ۲۱ آبانماه) بوده است. سگمنت‌های این گسل، با بزرگی ۶.۴ پس از گذشت یک سال از زلزله ازگله، در جای خود حائز اهمیت است.

رومرکز زلزله ۶.۴ و موقعیت آن نسبت به رومرکز زلزله ازگله و زلزله‌های تازه آباد

بیت‌اللهی سازوکار اعلام شده برای زلزله ۶.۴ شب گذشته را “امتداد لغز” دانست که شبیه زمین‌لرزه “ثلاث باباجانی” است و ادامه داد: این مکانیسم، چرخش گسل‌های معکوس زاگرس را توجیه می‌کند که در جای خود حائز اهمیت است، از این رو چنین به نظر می‌رسد سازوکارهای امتداد لغز در راستای عمود بر امتداد گسله‌های راندگی، جنبایی داشته باشند. این امر در مورد پس لرزه‌های تازه‌آباد مشهود بود.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: منطقه رومرکزی زلزله تا شعاع حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتری، حدود ۹۰ آبادی با بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت (طبق آمار ۱۳۹۵ مرکز آمار) را در بر می‌گیرد. همچنین دو شهر “سرپل ذهاب” و “قصرشیرین” نیز از نزدیکترین شهرهای محدود به رومرکز این زلزله هستند.

وی یادآور شد: طبق استعلام از شهرهای “کرمانشاه”، “جوانرود” و “ثلاث باباجانی” وحشت عمومی و بیرون آمدن مردم از خانه‌ها گزارش شده است و در سرپل ذهاب نیز خانه‌های بازسازی شده در برخی از حالات دچار ترک‌خوردگی شده است. احتمال می‌رود آبادی‌های “کرکهرک”، “آتابرار”، “سیدسعید”، “برفی کوشکری”، “شیرین آب”، “قاسم‌آباد”، “نصرالله سید حاتم” با حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دچار خسارت‌های جدی شده باشند.

به گفته وی پس از زمین لرزه اصلی با بزرگی ۶.۴ تا ساعت ۲۴ شب گذشته، ۳۵ پس‌لرزه در منطقه رخ داده است که بزرگی بزرگترین آن ۵.۲ بوده است.

زلزله دیشب پس‌لرزه زلزله آبان پارسال بود/ وقوع 152 زلزله از دیشب

‌مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته(4 آذر) پس‌لرزه زلزله آبان سال گذشته بود، گفت: از دیشب تا کنون 152 پس‌لرزه داشته ایم.

‌فرهاد فروزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنابا اشاره به زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20 و هفت دقیقه دیشب، اظهار کرد: اگرچه محل گسل این زلزله کمی با گسل زمین‌لرزه بزرگ آبان سال گذشته فاصله دارد، اما در همان زون گسلی خردشده قرار گرفته و پس‌لرزه همان زلزله محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تمام لرزه‌هایی که در این زون گسلی خرد شده قرار داشته باشند، حتی زلزله‌هایی که در منطقه کوزران داشتیم، همه جزو پس‌لرزه زلزله 21 آبان سال گذشته است.

مسئول شبکه‌لرزه نگاری استان کرمانشاه تعداد لرزه‌های بعد از زلزله شب گذشته(4 آذر) تا ساعت هشت صبح امروز را 152 مورد اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد دو مورد بالای پنج ریشتر، هفت مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 37 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

فروزی از تداوم پس‌لرزه‌ها خبر داد که هر لحظه آمار آنها تغییر می‌کند.

وی تعداد پس‌لرزه‌های زلزله 21 آبان سال گذشته تا هشت صبح امروز را نیز 5755 مورد دانست که از این تعداد یک مورد بالای شش ریشتر، 13 مورد بین پنج تا شش ریشتر، 116 مورد بین چهار تا پنج ریشتر و 682 مورد بین سه تا چهار ریشتر بوده است.

برآورد خسارت خانه‌های آسیب دیده کرمانشاه تا ظهر امروز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه واحد تخریبی بر اثر زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته نداشتیم، گفت: برآورد خسارت‌های وارد شده تا ظهر امروز(5 آذر) مشخص خواهد شد.

‌جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، بیشترین آمار مراجعین به مراکز درمانی در پی زلزله 6.4 ریشتری شب گذشته را مربوط به سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب دانست و افزود: خوشبختانه این زمین‌لرزه جانباخته‌ای نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه درباره تخریب ایجاد شده نیز اظهار کرد: واحد مسکونی تخریبی نداشتیم، اما برآورد واحدهای مسکونی آسیب دیده با همکاری بنیاد مسکن که در منطقه حضور دارد تا ظهر مشخص خواهد شد.

بالایی درباره وضعیت برق مناطق زلزله زده نیز اظهار کرد: برق شهرها در کوتاهترین زمان ممکن وصل شد. برق 29 روستا نیز قطع شده بود که اکنون برقرار است و در هیچ نقطه شهری و روستایی خاموشی نداریم.

وی با بیان اینکه آب تمام شهرها و روستا نیز وصل است، تاکید کرد: در برخی شهرها از جمله گیلانغرب، کرندغرب و سرپل‌ذهاب کدورت آب داریم که تامین آب برای این مناطق انجام می‌شود.

زلزله شب گذشته خسارتی به خوابگاه‌ها وارد نکرده است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور ازجمله کرمانشاه گفت: خوشبختانه خسارتی به خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه واردنشده و اوضاع خوابگاه‌ها اکنون عادی است.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامی ضمن بیان این خبر افزود: بعد از زلزله شب گذشته، ارزیابی خوابگاه‌ها مشخص کرد هیچ گونه خسارتی به خوابگاه های دانشگاه واردنشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال چندین پس لرزه بالای ۶ ریشتر در کرمانشاه داشتیم و باتوجه به حجم بالای این پس لرزه ها و به منظور ایمنی بیشتر برای دانشجویان خوابگاهی، امسال خوابگاه‌های غیرایمن ازلیست خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی حذف شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت کنونی کرمانشاه بعد از وقوع این زمین لرزه گفت: در کرمانشاه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. درسرپل ذهاب هم طبق اعلام روابط عمومی دانشگاه و بااطلاعات میدانی ازنیروهای موجود در منطقه فوتی وجود نداشته و بیشتر مراجعین به مراکز درمانی به دلیل ریزش آوار نبوده و بیشترین علت مراجعه آنها به مراکز درمانی و بیمارستانی به دلیل ترس و مصدومیت ناشی از فرار از ساختمان بوده است.

غلامی افزود: در پی تماسهای تلفنی که با مسوولان در سرپل ذهاب داشتیم اکنون مشکلی در این شهرستان وجود ندارد و فقط ترس ناشی از زلزله و پس لرزه ها باعث هراس و وحشت مردم شده است.

معاون فرهنگی ودانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هیچ مشکل جدی وجود نداشته و تمام بیمارستان های این دانشگاه در حال آماده باش به سر می‌برند و شرایط کاملا عادی گزارش شده است.

به گزارش مفدا، ساعت ۲۰:۰۷ دقیقه شب گذشته زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. این زلزله در مناطقی از غرب ایران از جمله کردستان و همچنین در بیشتر شهرهای استان ایلام و همچنین تبریز، ارومیه، اصفهان، اهواز، ساوه و رشت نیز احساس شده است.

مرکز این زلزله بر اساس اخبار رسیده، در ۱۷ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۸ کیلومتری قصرشیرین و ۳۳ کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

برآورد ۸۰ میلیاردی خسارت سیل پلدختر

مدیر کل مدیریت بحران لرستان از برآورد ۸۰ میلیارد تومانی خسارت سیل پلدختر خبر داد.

غلامرضا آقامیرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: به دنبال وقوع سیلاب در شهرستان پلدختر در همان ساعات اولیه در محل حضور یافتیم.

وی با بیان این که نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در این شهرستان مستقر هستند، یادآور شد: این سیلاب خسارات زیادی در بخش‌های مختلف وارد کرده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم هر چه سریع‌تر رفع شوند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان در خصوص این که میزان دقیق خسارت این حادثه طبیعی چه زمانی اعلام خواهد شد، افزود: به دنبال وقوع این سیل بلافاصله جلسه شورای مدیریت بحران در شهرستان پلدختر را برگزار کردیم و کارها و وظایف هر دستگاه مشخص و به نوعی تقسیم کار صورت گرفت.

آقامیرزایی بیان کرد: با گزارشات اولیه‌ای که توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ارائه شد میزان خسارت‌های ناشی از سیل بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان بوده که رقم بسیار بالایی است.

وی همچنین در خصوص وقوع زلزله در کرمانشاه گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان عنوان کرد: تا این لحظه هیچ گونه درخواستی برای اعزام نیرو به کرمانشاه به استان اعلام نشده است.

بازگشایی محور پاتاق در استان کرمانشاه

مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به ریزشی که در محور پاتاق بر اثر زلزله رخ داده، گفت: بازگشایی این مسیر انجام شده اما ترافیک در محور پاتاق سنگین است.

فریبرز کرمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: زلزله ۶.۴ ریشتری باعث ریزش کوه در مسیر پاتاق و مسدود شدن بخشی از این محور شد که اکنون بازگشایی این مسیر انجام شده و نیروهای راهداری پای کار هستند.

وی با بیان این که هم اکنون ترافیک در محور پاتاق سنگین است، از افراد خواست از تردد غیرضروری در این مسیر خودداری کنند.

به گفته این مسئول، در سایر راه‌های روستایی و شهری استان مسدودی نداریم و ترافیک عادی است.

کرمی خاطرنشان کرد: نیروهای راهداری پای کار هستند تا در صورت ریزش احتمالی بازگشایی محورها انجام شود.

زلزله در ثلاث باباجانی مصدوم نداشت

فرماندار ثلاث باباجانی گفت: تاکنون هیچ موردی از تلفات جانی و مصدومیت ناشی از زلزله یکشنبه شب در شهرستان ثلاث باباجانی نداشته‌ایم.

صادق خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری شامگاه امروز (۴آذر) اظهار کرد: این زلزله در شهرستان ثلاث باباجانی نیز بشدت احساس شد اما خوشبختانه تلفات جانی و یا مصدومی نداشته ایم.

وی تاکید کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر تخریب حتی یک واحد مسکونی در این شهرستان نداشته ایم.

فرماندار ثلاث باباجانی افزود: البته طبیعی است که برخی از منازل شهرستان دچار خسارت شده باشند.

وی یادآورشد: برق تمام منازل شهری و روستایی شهرستان وصل است و قطعی برق نداریم.

خدادادی عنوان کرد: طبق گزارشات در این زلزله هیچکدام از واحدهای تازه بازسازی شده نیز آسیب ندیده اند.

مدارس و دانشگاه‌های کرمانشاه فردا (دوشنبه) تعطیل است

تمام مدارس و دانشگاه‌های استان کرمانشاه، فردا (دوشنبه، پنجم آذر) تعطیل است.

به گزارش ایسنا ـ‌ در پی زلزله ۶.۴ ریشتری، با تصمیم شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستوراستاندار کرمانشاه، فردا (دوشنبه) تمامی دانشگاه ها و مدارس کل استان در نوبت‌های صبح و بعدازظهر تعطیل است.

دانشگاه علوم پزشکی استان نیز اعلام کرد: تعطیلی دانشگاه صرفا مربوط به کلاس‌های آموزشی است و بخش‌های غیر از آن برقرار است.

زلزله ۶.۴ ریشتری، ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه یکشنبه شب استان کرمانشاه را لرزاند.

مناطق زلزله‌زده در امنیت کامل به سر می‌برند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: مناطق زلزله‌زده استان در امنیت کامل به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا، سردار منوچهر امان‌اللهی اظهار داشت: پس از وقوع زمین لرزه ۶.۴ ریشتری پلیس به حالت آماده‌باش درآمده و همه چیز تحت کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی از شهروندان کرمانشاهی به خاطر ترس از وقوع زمین لرزه مجدد، به خیابان‌ها آمده‌اند و پلیس نیز برای تامین امنیت در کنار آنها حضور دارد.

امان‌اللهی تصریح کرد: در شهرستان سر پل ذهاب که مرکز زمین لرزه بوده نیز همکاران پلیس حضور گسترده‌ای دارند و در حال کمک و امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.

رییس پلیس کرمانشاه یادآوری کرد: در صورت نیاز و اعلام نیاز فرماندهی انتظامی شهرستان سر پل ذهاب، قصر شیرین و دیگر شهرهای منطقه، نیروهای مورد نیاز را به این مناطق اعزام خواهیم کرد.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد، ضمن حفظ خونسردی، به شایعات توجه نکنند و اخبار مربوط به این زمین لرزه را از طریق مراجع رسمی مانند صداوسیما و خبرگزاری‌ها دنبال کنند.

امان‌اللهی در پایان گفت: هر کدام از شهروندان که به کمک پلیس نیاز داشتند می‌توانند با شماره ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی تماس حاصل کنند.

آب گیلانغرب غیر قابل شرب شده است

فرماندار گیلانغرب گفت: زلزله باعث کدورت و غیر قابل شرب شدن آب برخی مناطق شهری و روستایی این شهرستان شده است.

کوروش محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به زلزله ۶.۴ ریشتری شامگاه ۴ آذر اشاره کرد و گفت: این زلزله در شهرستان گیلانغرب تاکنون ۴۰ مصدوم درپی داشته است.

وی افزود: شش نفر از مصدومان این زلزله به مرکز استان اعزام شده اند.

فرماندار گیلانغرب با بیان این که در حال حاضر بحث امداد و نجات را در اولویت قرار داده ایم، تاکید کرد: سه اکیپ ارزیابی را به مناطق نزدیک به محل کانون زلزله در حوزه شهرستان گیلانغرب اعزام کردیم.

وی با اشاره به قطعی برق مناطقی از شهرستان طی لحظات اولیه پس از زلزله عنوان کرد: برق اکثر مناطق تا ۱۰ دقیقه پس از زلزله وصل شد.

محمودیان یادآور شد: همچنین زلزله باعث کدورت آب مناطق شهری و روستایی شهرستان شده، بگونه ای که آب این مناطق را غیر قابل شرب کرده است.

به گفته این مسئول تلاش برای رفع این مشکل آغاز شده است.

برق مناطق زلزله‌زده وصل شده است/ همه استان آماده‌باش هستند

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از آماده‌باش تمام دستگاه‌های استان در پی زلزله ۶.۴ ریشتری سر پل ذهاب خبر داد.

مهرداد سالاری در گفت‌وگو با ایسنا ـ ‌با اشاره به زلزله ۶.۴ ریشتری سر پل ذهاب گفت: این زلزله در ۱۷ کیلومتری سر پل ذهاب و ۱۸ کیلومتری قصرشیرین در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داده است.

وی از آماده‌باش تمام دستگاه‌های استان خبر داد و افزود: تیم های ارزیابی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند اما هنوز خبری از کشته ها و مجروحین احتمالی نداریم.

سالاری با اشاره به قطع برق سه شهرستان سر پل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب در پی وقوع این زمین لرزه، گفت: هم‌اکنون برق این سه شهرستان وصل شده است.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه از تشکیل ستاد بحران استان خبر داد و افزود: همه چیز تحت کنترل است و همه دستگاه‌ها آماده‌باش هستند.

وی افزود: به محض دریافت اطلاعات بیشتر از مناطق زلزله‌زده اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

کشته نداشتیم/ اعزام تعدادی از مجروحان زلزله به کرمانشاه

فرماندار قصر شیرین با بیان این که تخریب زیادی در این شهرستان رخ نداده، گفت: تعدادی از مجروحان زلزله به بیمارستان‌های کرمانشاه اعزام شدند.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: زلزله قصرشیرین باعث زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر شد که اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی خاطرنشان کرد: فقط سه تا چهار نفر نیازمند خدمات درمان بیشتر بودند که به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند.

به گفته این مسئول، اکنون بیمارستان قصر شیرین مشکلی در پذیرش مصدومان ندارد و در صورت کمبود ظرفیت، اعزام مجروحان به سایر مراکز درمانی استان انجام خواهد شد.

تاتار از برقرار بودن برق، آب و گاز تمامی نواحی زلزله زده در شهر و روستاها هم خبر داد و تاکید کرد: تمام راه‌های دسترسی قصرشیرین باز است.

فرماندار قصرشیرین یادآور شد: طبق گزارشاتی که تاکنون رسیده تخریب شدیدی بر اثر این زلزله در شهرستان نداشتیم.

‌اعزام ۱۲ تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعزام ۱۲ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

آرش لهونی در گفت‌وگو با ایسنا ـ ‌با اشاره به زلزله ۶.۴ ریشتری که سرپل ذهاب و اطراف آن را لرزاند، اظهار کرد: ۱۲ تیم ارزیاب به مناطق شهری و روستایی اعزام شدند و در حال بررسی وضعیت هستند.

وی عنوان کرد: هنوز اطلاع دقیقی از خسارت جانی و مالی به دست نیامده است.

به گفته لهونی، تمام نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در آماده‌باش هستند.

برق تمام شهرهای زلزله‌زده وصل شد

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه از زخمی شدن ۷۵ نفر در زلزله ۶.۴ ریشتری ساعت قبل خبر داد و گفت: برق تمام شهرهای زلزله‌زده وصل شده است.

جلیل بالایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان این که عمده تاثیر زلزله ۶.۴ ریشتری در منطقه سر پل ذهاب و قصرشیرین بوده، اظهار کرد: این زلزله تخریب گسترده‌ای به دنبال نداشته است.

وی افزود: تاکنون ۷۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که همه به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استان کرمانشاه، فعلا گزارشی از کشته شدن افراد در جریان این زلزله اعلام نشده است.

بالایی با بیان این که این زلزله باعث قطعی برق در سر پل‌ ذهاب، قصر شیرین، گیلانغرب و دو نقطه در اسلام‌آباد غرب شده بود، عنوان کرد: اکنون برق تمامی نقاط وصل است.

زلزله 6.4 ریشتری بزرگترین پس لرزه زلزله بزرگ سال گذشته بود

‌به گزارش ایسنا، مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زمین‌لرزه ۶.۴ ریشتری در حوالی سر پل ذهاب بزررگ‌ترین پس‌لرزه زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته بود.

فرهاد فروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که این زمین‌لرزه ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه در ۱۷ کیلومتری سر پل ذهاب رخ داد، گفت: دقایقی پیش نیز زمین لرزه‌ای با قدرت حدود ۵.۳ ریشتر در همان محدوده رخ داد.

وی این زمین لرزه ها را پس لرزه های زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال گذشته دانست و گفت: این پس لرزه ها برای زلزله های بزرگ مانند زلزله ۷.۳ ریشتری سال گذشته طبیعی است و معمولا تا دو سال اتفاق می افتد.

فروزی ادامه داد: از آبان سال گذشته تاکنون بیش از ۵۵۰۰ زمین لرزه در استان رخ داده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زمین لرزه ساعت 20 و 7 دقیقه امشب(4 آذر) در حوالی سرپل ذهاب رخ داد.

این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده است.

مرکز این زمین لرزه 17 کیلومتری سرپل ذهاب و 18 کیلومتری قصرشیرین بوده است.

شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اکثر شهرهای استان و حتی شهرهای استانهای همجوار نیز احساس شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید