علیپور را آزاد کنید/ اعتراض تا آزادی ادامه دارد

    کد خبر :426822

صدها شهروند غرب کابل از صبح امروز از منطقه برچی به سمت ارگ ریاست جمهوری حرکت کردند تا به دستگیری «فرمانده علیپور» اعتراض کنند.

به گزارش برنا، علیپور رهبری یک گروه مسلح را برعهده دارد. وی از حدود سه سال پیش وپس از کشته شدن شماری از غیرنظامیان هزاره توسط تروریست های داعش گروهی به نام «مقاومت مردمی» را شکل داده است.

برخی خبرها حاکی از این است که طبق وعده حکومت فرمانده علیپور تا امروز دوشنبه آزاد خواهد شد؛ وعده‌ای که به بحث میان کاربران شبکه‌های اجتماعی منجر شده و عده‌ای با تردید در مورد وعده حکومت صحبت می‌کنند.
اعتراضاتمان را ادامه می‌دهیم

معترضان در پایان روز یک شنبه اعلام کردند که اگر فرمانده علیپور تا هفت شب آزاد نشود، اطراف خانه سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور، جمع می‌شوند و روز دوشنبه در مقابل پارلمان تجمع خواهند کرد. آنان همچنین اعلام کردند که امروز هیچ کارمندی از قوم هزاره در ادارات دولتی حضور پیدا نخواهد کرد.

شاهدان عینی می‌گویند تظاهرکنندگان در پی برگزاری یک تظاهرات مسالمت آمیز بودند اما در ساعات اولیه این تظاهرات، پلیس با فیر(شلیک‌های پیاپی) باعث زخمی شدن چند نفر از معترضان شد. به دنبال این رفتار پلیس تظاهرات به خشونت کشیده شد و معترضان یک پاسگاه پلیس را به آتش کشیدند.

در نشست میان نمایندگان معترضان و معاون دوم رئیس‌جمهور از طرف حکومت به معترضان وعده داده شد که این مساله به صورت اساسی و ریشه‌ای با حضور نمایندگان مردم و همکاری ادارات دولتی و شخص اقای علیپور حل و فصل خواهد شد.

گفتنی است به گفته شاهدان عینی فرمانده علیپور صبح یک شنبه دستگیر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید