گمانه زنی ها درباره تغییر در کابینه سوریه

    کد خبر :426785

شماری از رسانه های سوری از تغییر برخی وزیران کابینه این کشور در روزهای آینده خبر دادند.

به گزارش بازتاب، این رسانه ها اعلام کردند که دو وزارتخانه حاکمیتی و یک وزارتخانه خدماتی به زودی شاهد تغییراتی در راس مدیریت خود خواهند بود.
پایگاه خبری – تحلیلی ‘داماس پست’ به نقل از منابع آگاه نوشت: وزارت خارجه نخستین وزارتخانه ای است که سکاندار آن تغییر می کند و ‘ولید المعلم’ به دلایل پزشکی با آن خداحافظی می کند.
این منابع مهمترین جایگزین احتمالی ولید المعلم را ‘بشار الجعفری’ نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد می دانند که توانایی خود را در سیاست خارجی و دفاع از سوریه در سال های نمایند گی در سازمان ملل به اثبات رسانده است.
ولید المعلم 77 ساله از 11 فوریه 2006(22 بهمن 1384) به عنوان وزیر خارجه سوریه انتخاب شد . پیش از آن از سال 2000 معاون فاروق الشرع، وزیرخارجه وقت سوریه بود.
دومین وزارتخانه ای در انتظار تغییر وزیر خود است، وزارت کشور است که احتمال می رود ‘محمد الشعار’ به خاطر فساد معاون خود از کار برکنار شود.
منابع آگاه از سرلشکر ‘محمد رحمون’ به عنوان جایگزین احتمالی الشعار نام می برند.
سومین وزارتخانه ای که انتظار تغییر در آن می رود، وزارت منابع آبی سوریه است و نبیل الحسن جای خود را به شخص دیگری خواهد داد.
این منابع به جایگزین احتمالی وی اشاره ای نکرده اند.
کابینه عماد خمیس نخست وزیر سوریه در تاریخ 3 ژوئیه 2016(13 تیر95) تشکیل شد و 29 مارس 2017(9 فروردین 96) وزرای دادگستری، توسعه اداری و اقتصاد و بازگانی داخلی و 1 ژانویه 2018(11 دی 96) وزرای دفاع، صنعت و اطلاع رسانی آن تغییر کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید