از پدر و مادر چه ویژگی هایی را به ارث می بریم؟

    کد خبر :426300

چند بار تا به حال این جمله به شما گفته شده است “چقدر شبیه مادرت هستی” در واقع باید بگویم که این یک نظر کاملا اشتباه است. در واقع ما آدم ها (مخصوصا خانم ها) شبیه پدرمان هستیم نه مادر. سبک زندگی پدر قبل از بچه دار شدن مثل نوع غذایی که می خورد و احساسی که دارد تعیین کننده سلامت آینده کودک است. در این مقاله به شما می گوییم که چه ویژگی هایی را از پدر و چه ویژگی هایی را از مادر به ارث می بریم.

بیشتر اوقات کودکان در ظاهرشان شکل نوک بینی، اطراف لب ها، اندازه استخوان گونه، گوشه چشم و شکل چانه را به ارث می برند. این قسمت ها نقاط اصلی و تعیین کننده در شناخت چهره ها هستند و مردم کسانی که در این نقاط به هم شباهت داشته باشند را زودتر میتوانند تشخیص دهند.

فاصله بین ابروها کاملا متفاوت است.

۵۰ درصد دی ان ای کودک ژن مادر است و ۵۰ درصد دیگر ژن پدر. ژن های مردانه قوی تر و مهاجم تر از ژن های زنانه است و به همین دلیل غالب تر است. در واقع ۴۰ درصد ژن زنانه فعال و ۵۰ درصد ژن مردانه فعال وجود دارد. اما می توان گفت کودک چه ویژگی هایی را از پدر و چه ویژگی هایی را از مادر به ارث برده است.

جنسیت

جنسیت کودک بستگی به پدر دارد. کودک از پدر کروموزوم x و از مادر کروموزوم x (یعنی ممکن است جنسیت کودک دختر باشد) یا کروموزوم Y (یعنی ممکن است جنسیت کودک پسر باشد) دریافت می کند.

اگر مرد چند برادر داشته باشد چند فرزند پسر و اگر چند خواهر داشته باشد چند فرزند دختر خواهد داشت. تعداد کمی از مردان هستند که در اسپرم کروموزم های x و y به نسبت مساوی دارند و احتمال دختر یا پسر دار شدن آن ها مساوی است.

کروموزوم Y ژن های کمتری نسبت به کروموزوم x دارد و بعضی از آن ها مسئول پیشرفت اندام های تناسلی مردانه هستند به همین دلیل پسر بیشتر شبیه مادرش است. دخترها کروموزوم x را هم از پدر و هم از مادر دریافت می کنند به همین دلیل نمی توان حدس زد که کودک چه شکلی است.

وضعیت دندان ها

اگر پدر بیشتر به دندانپزشکی برود احتمال این که دخترش هم مشکلات دندان داشته باشد زیاد است. کودک شکل و اندازه دندان هایش را از پدر به ارث می برد.

هوش

ژن های مسئول هوش در کروموزوم x هستند به همین دلیل پسرها هوش شان را از مادر به ارث می برند اما دخترها هم از پدر و هم از مادر به ارث می برند.

وزن

وزن کودک بستگی به مادر دارد. اگر مادر لاغر باشد کودک هم لاغر است و اگر مادر چاق باشد کودک نیز بعد از تولد اضافه وزن خواهد داشت.

قد

پدر خانواده بیشتر روی قد کودک تاثیر دارد تا مادر. اگر پدر قد بلند باشد کودک نیز قد بلند خواهد شد. ۶۰ الی ۸۰ درصد قد کودک بستگی به قد پدر و مادرش دارد باقیمانده آن بستگی به سبک زندگی و برنامه غذایی کودک دارد. معمولا بچه های کوچک تر کوتاه تر از بچه های بزرگ هستند.

رنگ چشم

اگر یکی از والدین رنگ چشم قهوه ای داشته باشد و یکی دیگر از آن ها رنگ چشم آبی یا سبز داشته باشد احتمال این که چشم کودک قهوه ای شود بیشتر است.

موهای فر

اگر هر دو والدین موهای فر داشته باشند موهای کودک فر است.

اگر هر دو موهای صاف داشته باشند موهای کودک صاف است.

اگر یکی از والدین موهای فر و یکی دیگر موهای صاف داشته باشد موهای کودک مجعد است.

اگر هر دو والدین موهای فر داشته باشند و یکی از بستگانشان موهای صاف داشته باشد ممکن است موهای کودک صاف باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید