الوفاق: مشارکت در انتخابات بحرین بین ۲۸ تا ۳۰ درصد بود

    کد خبر :426010

جمعیت اسلامی ‘الوفاق’ بحرین اعلام کرد که به دلیل گسترده بودن تحریم انتخابات فرمایشی از سوی مردم و بر خلاف ادعا‌های رژیم آل خلیفه، حداکثر مشارکت در انتخابات نمایشی پارلمان و شهرداری‌ها بین ۲۸ تا ۳۰ درصد بود.

به گزارش ایرنا، این جمعیت در بیانیه خود خواستار شفاف سازی رژیم نسبت به نتایج واقعی انتخابات شد و اعلام کرد که آل خلیفه با چالش برگزاری انتخابات سالم در این کشور روبرو است.
شیخ ‘حسین الدیهی’ معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین پیشتر اعلام کرد: دولت برای جلوگیری از انتقال واقعیت انتخابات پارلمانی و شوراها، محدودیت‌های شدیدی برای رسانه‌ها وضع کرده است.
الدیهی در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین نسبت به برگزاری انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها در بحرین گفت: سازمان‌های بین المللی نسبت به مشروعیت انتخابات بحرین تردید دارند و این انتخابات نمی‌تواند هیچ مشروعیتی داشته باشد.
رژیم بحرین درحالی دیروز (شنبه) انتخابات مجلس و شهرداری‌ها را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان‌های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال رفته بود و سازمان‌های حقوقی بشری از آن به عنوان انتخاباتی فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می‌شود، نام بردند.
گزارش‌های منتشره نشان می‌دهد که شعب رای گیری در تمام طول زمان برگزاری انتخابات بسیار خلوت بود و آمار مشارکت ۶۷ درصدی شهروندان که از سوی ‘خالد بن علی آل خلیفه ‘ وزیر دادگستری اعلام شد به هیچ وجه صحت ندارد.
مقام رژیم همچنین ادعا کرده بود که نسبت مشارکت در این دوره از انتخابات نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی که ۵۳ درصد بود، افزایش نشان می‌دهد.
این ادعا در حالی بیان شده است که انتخابات مذکور از سوی شیعیان که ۸۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند تحریم شده بود.
عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر هم به عنوان دو سازمان حقوق بشری جهانی انتخابات در بحرین را به دلیل دستگیری شمار زیادی از مخالفین و ممانعت از حضور جریان‌های معارض، انتخاباتی غیر آزاد اعلام کردند.
روزنامه انگلیسی گاردین هم سه شنبه هفته قبل نوشت: انتخابات پارلمانی آتی در بحرین به دلیل ممنوعیت فعالیت جمعیت‌های مخالف و حبس ابد شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و سرکوب و بازداشت سایر مخالفان هیچ‌گونه مشروعیتی ندارد.
این روزنامه افزود: حضور ناظران بین المللی در این انتخابات ممنوع شده است. این انتخابات در زمانی بسیار سخت برای بحرین برگزار می‌شود چراکه منابع مالی این کشور به خاطر کاهش قیمت نفت به شدت کاهش یافته و تنش‌ها با مخالفان شیعه همچنان ادامه دارد
با این وجود ‘عادل الجبیر’ وزیر امور خارجه عربستان و ‘انور قرقاش’ وزیر مشاور در امور خارجی امارات در حساب‌های کاربری توئیتر خود با بزرگ نمایی نمایش رژیم آل خلیفه، برگزاری انتخابات را موفقیت آمیز خواندند و ادعا کردند که مشارکت مردم به معنای رای ‘نه’ آنان به دخالت‌های خارجی بود.
دخالت خارجی، ادعا و اتهامی است که رژیم آل خلیفه برای دستگیری مخالفین خود به کار می‌برد و این در حالی است که این کشور از ابتدای بروز بحران در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط نظامیان و نیرو‌های امنیتی سعودی اشغال شده است.
بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ (۲۵ بهمن ۱۳۹۰) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صد‌ها نفر را سلب تابعیت کرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بار‌ها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید