کارگردان مشهور انگلیسی درگذشت

    کد خبر :425971

نیکلاس روگ فیلمبردار مشهوری که بعدها به کارگردانی روی آورد و فیلم هایی چون «حالا نگاه نکن»، «پیاده روی»، «اجرای موسیقی» و «مردی که به زمین افتاد» را ساخت در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

نیکلاس روگ فیلمبردار مشهوری که به کارگردانی روی آورد و فیلم هایی چون «حالا نگاه نکن» (۱۹۷۳)، «پیاده روی» (۱۹۷۱)، «نمایش» (۱۹۷۰) و «مردی که به زمین افتاد» (۱۹۷۶) را ساخت در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

او دستیار دوم فیلمبردار در آثار دیوید لین چون «لورنس عربستان» و «دکتر ژیواگو» بود که البته در فیلم «دکتر ژیواگو» خیلی زود از کار اخراج شد.

روگ همچنین به عنوان فیلمبردار فیلم هایی چون «فارنهایت ۴۵۱» (۱۹۶۶) و «دور از اجتماع خشمگین» (۱۹۶۷) شناخته می شود.

نیکلاس روگ ۱۵ آگوست ۱۹۲۸ در لندن به دنیا آمد. او کار خود در سینما را با حضور در گروه فیلمبرداری فردی یانگ فیلمبردار بزرگ انگلیسی در فیلم «آیوانهو» (۱۹۵۲) آغاز کرد.

روگ اولین فیلم خود را در سال ۱۹۷۰ با نام «اجرای نمایش» با همکاری دونالد کمل و با بازی میگ جگر ستاره موسیقی راک کارگردانی کرد پس از آن وی در سال ۱۹۷۳ شاخص ترین اثر خود با نام «حالا نگاه نکن» را براساس داستان مشهور دافنه دوموریه با بازی جولی کریستی و دونالد ساترلند ساخت. بنیاد فیلم بریتانیا در سال ۱۹۹۹ این فیلم را به عنوان هشتمین فیلم تاریخ سینمای بریتانیا انتخاب کرد.

او تاثیر فراوانی بر فیلمسازان مشهوری چون دنی بویل، کریستوفر نولان و استیون سودربرگ به جای گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید