تایید انضباط مالی کمیته امداد در سال ۱۳۹۶

    کد خبر :425850

بر اساس گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر، پس از حسابرسی‌های به عمل آمده، صورت‌های مالی تلفیقی دفتر مرکزی کمیته امداد و استان‌های آن در سال ۱۳۹۶ مطلوب و شفاف ارزیابی شد.
به گزارش ایسنا، با توجه به الزام برگزاری هر ساله جلسه مجمع عمومی عادی برای بررسی عملکرد کمیته امداد، پانزدهمین جلسه هیات امنا کمیته امداد در سالجاری با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد.

بر اساس ماده ۱۲ اساس نامه کمیته امداد نظارت بر عملکرد این نهاد و موسسات و واحدهای تابعه و وابسته به آن بر عهده معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری بوده و هر ساله علاوه بر نظارت نهادهای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات کشور توسط موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس مستمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری مورد بررسی و ارزیابی قرار می­ گیرد.

بر اساس گزارش موسسه حسابرسی مفید راهبر، پس از حسابرسی­ های به عمل آمده صورت­های مالی تلفیقی دفتر مرکزی و استان­های کمیته امداد در سال ۱۳۹۶ مطلوب و شفاف ارزیابی شد.

برهمین پایه، مشخص شد کمیته امداد در سال ۱۳۹۶ بدهی مالیاتی نداشته و دستورالعمل وزارت امور اقتصاد و دارائی در ارتباط با قانون مبارزه با پولشویی را به طور کامل اجرا کرده است. همچنین کمیته امداد صورت­های مالی خود را بر اساس استانداردهای حسابداری بخش عمومی مصوب سال ۱۳۹۴ دولت تهیه و گزارش مقبول حسابرسی را اخذ کرده که این موضوع نشان دهنده انضباط مالی در این نهاد انقلابی است.

این گزارش تصریح می­‌کند: رسیدگی و ارزیابی مالی لازم از سوی موسسه حسابرسی مفید راهبر انجام گرفته و همچنین به استناد تبصره ۵ ماده ۱۵ اساسنامه کمیته امداد، نسخه‌ای از گزارش مصوب عملکرد و حساب­های سالانه مالی و محاسباتی امداد امام(ره) با امضاء رئیس هیات امنا به محضر مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، شایسته ذکر است، موسسه حسابرسی مفید راهبر به منظور اعمال نظارت و ارتقای سطح کیفی اطلاعات و گزارش­های مالی و مدیریتی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و ارائه خدمات حرفه­ای به دستگاه­ها و موسسات تحت پوشش دفتر مقام معظم رهبری به عنوان موسسه غیرتجاری انتفاعی در اواخر سال ۱۳۷۱ تأسیس و بر اساس مصوبه سال 80 هیئت وزیران به عنوان موسسه حسابرسی عضو “جامعه حسابداران رسمی ایران “به رسمیت شناخته شده و در اسفند ماه سال ۱۳۸۸ ضمن کسب “گواهی تعهد به تعالی” از موسسه مطالعات بهره­‌وری و منابع انسانی (مسئول اعطای جایزه ملی بهره ­وری و تعالی سازمانی) با تداوم و استمرار پروژه­‌های بهبود در اسفند ۱۳۹۱ جایزه سه ستاره را اخذ کرده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید