«مقداد» نام آشنا برای دانش‌آموزان عشایر

    کد خبر :425670

«مقداد باقرزاده» یکی از معلمان برجسته مدارس عشایری خراسان‌شمالی گفت: معلم واقعی در مناطق محروم معلم می‌شود، چون در آنجا با نیازهای اصلی دانش‌آموزان مناطق محروم آشنا می‌شود.

«باقرزاده» در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به این‌که در تدریس برای مدارس عشایری این استان را به‌صورت داوطلبانه آغاز کرده است، افزود: تا جوان هستم و توان دارم در مناطق محروم خدمت می‌کنم.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون شش پایه مقطع ابتدایی را تدریس می‌کند، ادامه داد: برای ارتقای امکانات آموزشی در مدارس عشایری تلاش‌های زیادی انجام شده است اما اعتبارات اندک است و هم‌چنان در این زمینه مشکل وجود دارد.

این معلم برجسته مدارس عشایری خاطرنشان کرد: کلاس درسی که در آنجا برای دانش‌آموزان تدریس می‌کنم یک کانکس است اما برخی دانش‌آموزان در خانه‌های گلی درس می‌خوانند و حتی بخاری برای آنان وجود ندارد.

باقرزاده درباره دریافت حقوق خود گفت: حقوق معلم‌های عشایر بیشتر از معلم‌های دیگر است اما اگر علاقه‌ای به این کار نباشد، همان حقوق اندک را می‌گیریم و در شهرها تدریس می‌کنیم.

وی ادامه داد: 340 کیلومتر را با عشایر همراه می‌شویم و به استان گلستان می‌رویم و در آنجا تهیه نفت، محل اسکان، رفت وآمد و… به عهده معلم است و این یکی از دشواری‌های کار معلم‌های عشایری است.

این معلم برجسته عشایر با اشاره به این‌که تدریس برای دانش‌آموزان عشایری موجب شده تا خاطرات خوب و بد زیادی را برای ذهن‌های ما باقی بگذارد، توضیح داد: از بدترین خاطرات دوران کاری من روزی بود که از منطقه محروم راز و جرگلان روستای آیرقایه، قصد منتقل شدن به مراوه‌تپه را داشتم در آن روز دانش‌آموزان به قدری ناراحت بودند و که با تمام وجود اشک می‌ریختند و خود من نیز حال خوشی برای این جدایی نداشتم، چون پنج سال با این کودکان زندگی کرده بودم و آنان نیز در کنار من بزرگ شده بودند.

باقرزاده یکی از خاطرات خوب خود را نیز اینگونه تعریف کرد که بهترین لحظه کاری من روزی بود که 4 دانش‌آموز را به تهران بردم و از نزدیک با چند هنرمند ملاقات کردند، لحظه‌ای که یکی از هنرمندان، نارگل(دانش آموز عشایر) را در آغوش گرفت، نارگل به من نگاه کرد و پرسید، آقا معلم واقعیه؟ و من در آن لحظه بسیار خوشحال شدم که توانستم دل این دانش‌آموز را شاد کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید