امکان کامنت‌ گذاشتن برای نتایج مسابقات ورزشی زنده در موتور جستجوی گوگل فراهم شد

    کد خبر :425631

کاربران موتور جستجوی گوگل می‌توانند در اپلیکیشن گوگل و نسخه‌ی تحت وب، برای مسابقات ورزشی زنده، کامنت‌‌ها و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

گوگل در ماه اکتبر اعلام کرد به دلیل وجود باگی در حفظ حریم خصوصی کاربران، گوگل پلاس به پایان خط رسیده است. پیشتر نیز این سوال مطرح شده بود که آیا شبکه اجتماعی گوگل پلاس به پایان خط رسیده است؟

با وجودی که به‌نظر می‌رسید گوگل در حوزه‌ی شبکه‌ی اجتماعی شکست خود را پذیرفته است، ولی در ماه‌‌های اخیر مشخص شد که این شرکت هنوز علاقه‌ی زیادی به حوزه‌‌ی شبکه‌های اجتماعی از خود نشان می‌دهد.

به‌عنوان مثال، گوگل مپ قابلیت دنبال کردن فروشگاه‌ها و امکان ارسال پیام به‌صورت مستقیم با واحدهای تجاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر، در حوزه‌ی اجتماعی، توجه و علاقمندی گوگل به‌سمت جستجو در گوگل جلب شده است تا کاربران بتوانند در جریان مسابقات ورزشی که به‌صورت زنده برگزار می‌شوند، در مورد مسابقه کامنت بگذارند و نظر خودشان را اعلام کنند.

این ویژگی در زمان کالبدشکافی اپلیکیشن گوگل ۸.۵۵ نسخه‌ی اندرویدی فاش شد. در نسخه‌های قبلی، گوگل بخشی به نام «مشارکت شما» یا «Your contributions» کار کرده بود. براساس آخرین نسخه‌‌ی بتای اپلیکیشن گوگل، URL‌ این ویژگی در نهایت فعال شده است و یک صفحه‌ی ساده را نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند در آن کامنت‌‌ها و نظرات خود را ذکر کنند. چند ماه قبل، چنین قابلیتی به کاربران اجازه می‌داد نظرات خود را در مورد فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها و مواردی از این دست اعلام کنند. وقتی کاربر به Knowledge Panel مراجعه می‌کرد و بخشی از مدیا را مشاهده می‌کرد، تب مربوط به نظرات با نام Reviews در اختیار وی قرار می‌گرفت.

با این وجود، ویژگی کامنت گذاشتن، اخیرا اضافه شده است. صفحه‌ی رسمی پشتیبانی رسمی تحت عنوان «کامنت‌گذاری در موتور جستجوی گوگل» ایجاد شده و جزئیات عملکرد آن نیز به تایید رسیده است. در حال حاضر، امکان کامنت‌گذاری به‌صورت محدود و تنها برای مسابقات ورزشی زنده، در اختیار کاربران قرار دارد.

باید اضافه کنیم که ویژگی کامنت‌گذاری در زمان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ مسابقه‌ی کرواسی و فرانسه، در دسترس کاربران قرار داشت. رابط کاربری این ویژگی در تصویر قابل مشاهده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تاکید گوگل بر مسابقات ورزشی زنده است و شامل سایر حوزه‌ها و انواع دیگر نتایج جستجو نمی‌شود. در بازی‌های لیگ برتر انگلستان نیز این ویژگی در اختیار کاربران قرار داشت.

Knowledge Panels مربوط به اپلیکیشن گوگل و مبتنی بر صفحات وب، ویژگی جدیدی تحت عنوان کامنت‌گذاری با نام Comments در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا آنها بتوانند نظرات خود را به عموم اعلام کنند. این ویژگی قابلیت تفکیک شدن بر اساس بازدیدکنندگان یا Viewers و همچنین افرادی که نظر می‌دهند یا Commentators دارد. همچنین کاربران می‌توانند فیلتری برای تفکیک نظرات در اختیار داشته باشند تا همه‌ی نظرات (All comments) را از برترین نظرات (Top comments) فیلتر کنند. به‌علاوه کاربران، گزینه‌ی دیگری تحت عنوان لایک و دیس‌لایک در اختیار دارند تا نظر خود را در مورد کامنت‌ها اعلام کنند. گوگل اقداماتی برای نمایش‌ دادن نظرات روی نمایشگر به‌انجام رسانده است.

قسمت کامنت‌‌ها و نظرات، به صفحه‌ی «درباره‌ی من» یا «About me» متصل است و در نتیجه طبق اعلام گوگل، کاربران با هویت ناشناس نمی‌توانند در این قسمت حضور داشته باشند. در عین حال، امکان حذف تمامی پیام‌ها از طریق صفحه‌ی «مشارکت‌های شما» یا «Your contributions» وجود دارد و کاربران می‌توانند کل کامنت‌‌ها را نیز یک‌جا حذف کنند.

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر تنها امکان کامنت‌گذاری در مسابقات ورزشی در اختیار کاربران قرار گرفته است و بدین معنی است که جستجوی گوگل امکان گذاشتن نظرات را تنها به مسابقات ورزشی زنده محدود کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید