نسل جدید شاسی بلند رنجرور ایووک رونمایی شد

  • خودرو
  • شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲
    کد خبر :425600

رنجرور ایووک ۲۰۲۰ با بهره‌گیری از سیستم محرکه هیبریدی رونمایی شد؛ ایووک ۲۰۲۰، اولین مدل نیم-هیبریدی لندرور خواهد بود.

تقریبا دو سال پس از انتشار اولین تصاویر جاسوسی، نسل جدید لندرور Range Rover Evoque رونمایی شد؛ این شاسی‌بلند بریتانیایی به‌عنوان برادر کوچک‌تر رنجرور ولار خواهد بود، هرچند که در نگاه اول بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

اجازه ندهید که ظاهر تهاجمی شاسی‌بلند لندرور رنجرور ایووک ۲۰۲۰ شما را فریب دهد؛ ایووک جدید بزرگ‌تر از مدل قبلی نیست و دارای ویژگی‌های تقریبا یکسانی است. با این حال به‌لطف پلتفرم PTA لندرور، نسل جدید رنجرور ایووک جدید فضای بیش‌تری برای مسافران به‌خصوص در قسمت عقب فراهم می‌کند. فضای بار حدود ۶ درصد بزرگ‌تر شده است و به ۶۱۰ لیتر می‌رسد که هنگام خوابیدن صندلی‌های عقب این فضا به ۱۴۳۰ لیتر افزایش می‌یابد.

فضای داخلی و طرح دوصفحه‌ای کنسول مرکزی نیز ما را به یاد مدل Velar می‌اندازد، که البته به‌عنوان گزینه اختیاری ارائه می‌شود. هم‌اکنون داشبورد تمام دیجیتال، دکمه‌های کنترل صندلی ۱۶ جهت و سیستم یونیزاسیون هوای کابین در میان امکانات استاندارد شاسی‌بلند رنجرور ایووک ۲۰۲۰ وجود دارد. لندرور به مشتریان خود تعدادی از ترکیبات مواد مختلف ارائه می‌دهد که فضایی آرام و دوست‌داشتنی در داخل کابین ایجاد می‌کند و باعث راحتی سرنشین‌های خودرو می‌شود.

بدنه شاسی‌بلند جدید بریتانیایی، ۱۳ درصد سخت‌تر از نسل قبل خود است و سروصدا و ارتعاش در داخل کابین به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. حدود ۳۳ کیلوگرم مواد طبیعی و بازیافتی در ساخت رنجرور ایووک جدید برای کاهش اثرات زیست محیطی آن مورد استفاده قرار گرفته است.

گفته شده بود که لندرور از پلت‌فرم جدیدی در مدل ایووک ۲۰۲۰ استفاده خواهد کرد؛ حال این موضوع به واقعیت پیوسته است و لندرور افتخار دارد که اولین مدل نیم-هیبرید و اولین ایووک برقی تاریخ خود را معرفی کند. در این خودروی هیبریدی از پیشرانه چهار سیلندر در ترکیب با سیستم هیبریدی ۴۸ ولت با توان ترکیبی ۲۹۶ اسب بخار استفاده می‌شود؛ در هنگام کاهش سرعت نیز انرژی رنجرور ایووک از دست نمی‌رود و در پکیج باتری زیر کف ذخیره خواهد شد.

پیشرانه احتراق داخلی (ICE) در سرعت‌های کمتر از ۱۷ کیلومتربرساعت (هنگام ترمزگیری) خاموش می‌شود. هنگامی که راننده دوباره بخواهد شتاب بگیرد، انرژی ذخیره شده در باتری برای کمک به پیشرانه دوباره به کار گرفته خواهد شد. لندرور توضیح می‌دهد که این سیستم محرکه که به جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک ZF متصل می‌شود، دقیق‌تر و کم صداتر پیشرانه‌های احتراق داخلی معمولی است. البته نیازی به گفتن نیست که این سیستم کارآمدتر نیز خواهد بود، اما هم‌اکنون جزئیات بیش‌تری توسط لندرور منتشر نشده است.

با نزدیک شدن به عرضه رنجرور ایووک، لندرور همچنین پیشرانه بنزینی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۴۶ اسب بخار نیز معرفی می‌کند. البته پیشرانه‌های دیگری نیز در راه هستند که بعداً معرفی خواهند شد. هم‌اکنون هیچ اشاره‌ای به جعبه‌دنده دستی نشده است.

تمام مدل‌های جدید شاسی‌بلند رنجرور ایووک ۲۰۲۰ در حالت استاندارد به سیستم تمام چرخ محرک و واکنش زمین یا ترین ریسپانس (Terrain Response) لندرور مجهز می‌شوند. سیستم واکنش زمین ۶ حالت رانندگی شامل عمومی، اکو، شن‌ و ماسه، چمن-ماسه-برف، گل‌ولای و اتوماتیک ارائه می‌دهد. بهره‌گیری از این سیستم باعث می‌شود که خودروی شاسی‌بلند به‌طور خودکار بهترین حالت رانندگی را با توجه به شرایط جاده انتخاب کند و سیستم‌های تعلیق و الکترونیکی را تنظیم کند. فاصله کف خودرو از زمین ۲۱۲ میلی‌متر گزارش شده است، در حالی که زوایای دیدار و انحراف آن به ترتیب به ۲۵ و ۳۰.۶ درجه می‌رسد.

نسل جدید شاسی‌بلند رنجرور ایووک همچنین از نسخه تولیدی سیستم کلیرسایت گراند ویو (ClearSight Ground View) لندرور بهره می‌برد. این سیستم دارای دوربین‌هایی در جلوپنجره مشبک و آینه‌های جانبی است تا آنچه جلو و زیر خودروی شاسی‌بلند قرار دارد، توسط نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی نمایش دهد. این دوربین‌ها با روکش ضدآب پوشش داده شده است که از نشستن آب و گل روی آن جلوگیری می‌کند.

لندرور وعده داده است که مشخصات فنی بیش‌تری در مورد مدل‌های رنجرور ایووک ۲۰۲۰ مخصوص بازار آمریکا در نمایشگاه خودرو شیکاگو ۲۰۱۹ منتشر خواهد کرد. نمایشگاه خودرو شیکاگو، بهمن ماه امسال برگزار می‌شود و اطلاعات بیشتری از جمله قیمت و تاریخ تحویل ایووک نیز منتشر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید