فورد فوکوس اکتیو واگن ۲۰۱۹ رونمایی شد

    کد خبر :425532

فورد از مدل استیشن واگن فوکوس اکتیو رونمایی کرد؛ این خودرو از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی با قدرت ۱۸۰ و ۱۴۷ اسب بخار بهره می‌برد.

برنامه اولیه فورد، فروش نسخه سقف بلند از نسل چهارم فوکوس در ایالات متحده آمریکا بود؛ اما تعرفه‌های دونالد ترامپ بر واردات خودروهای چینی، این بلندپروازی‌ها را به پایان رساند. هم‌اکنون موستانگ تنها مدل این شرکت است که به فروش می‌رسد و مدل‌های فورد فیوژن، C-Max، فیستا و تائوروس فعلا‌ً تولید نمی‌شوند. جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تولید نسل جدید فورد فوکوس اکتیو واگن را هم با مشکلاتی مواجه کرد تا خودروساز آمریکایی ورود آن را به سبد محصولات لغو کند.

به هر حال فورد Focus Active wagon به نسخه هاچ‌بک فورد فوکوس اکتیو می‌پیوندد که مدتی پیش رونمایی شد. البته محصول جدید شباهت زیادی به مدل‌های شاسی‌بلند خواهد داشت و از سیستم تمام چرخ محرک بهره نمی‌برد. این مدل همراه با سیستم تعلیق بلندتر و ظاهر طراحی الهام گرفته از کراس‌اور و روکش محافظ در اطراف برای مشتریان عرضه می‌شود. اگرچه این خودرو یک کراس‌اور واقعی نیست، اما فورد وعده داده است که از توانایی رانندگی در مسیرهای ناهموار و بهبود سواری برای رانندگی در شهر و بزرگراه بهره خواهد برد.

یکی از مزیت‌های مهم نسخه Active نسبت به مدل‌های معمولی فورد فوکوس، سیستم تعلیق عقب چندمیله‌ای است. برای این منظور از پکیج مسیرهای آف‌رود شامل فنرها، دمپرها، میله‌های تعادل و هندسه جلو و عقب محور سگدست استفاده می‌شود. ارتفاع سواری نسبت به مدل استاندارد هاچ‌بک یا استیشن واگن، در محور جلو ۳۰ میلی‌متر و در محور عقب ۳۴ میلی‌متر افزایش یافته است و در این محورها به ترتیب از لاستیک‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی استفاده می‌شود.

علاوه‌بر این، قابلیت‌های رانندگی فورد فوکوس اکتیو واگن با دو حالت رانندگی اضافی افزایش یافته است؛ اولین حالت در مسیرهای لغزنده کاربرد دارد که سیستم پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل کشش را برای کنترل بهتر خودرو سطوح لغزنده مانند گل‌ولای و برف ترکیب می‌کند. همچنین حالت Trail از سیستم ترمز ضدقفل (ABS) برای کنترل بهتر در سطوح نرم بهره می‌برد. این دو حالت به‌طور انحصاری در مدل‌های فورد فوکوس اکتیو هاچ‌بک و استیشن واگن وجود دارند و به حالت‌های رانندگی اکو، اسپرت و نرمال افزوده می‌شوند. گفته می‌شود که سیستم تمام چرخ محرک (AWD)‌ در این خودرو در دسترس نیست.

با توجه به بازار، فورد فوکوس اکتیو واگن با چهار گزینه برای پیشرانه فروخته می‌شود. دو پیشرانه ۳ سیلندر بنزینی شامل مدل‌های یک لیتری اکوبوست و ۱.۵ لیتری اکوبوست هستند. همچنین مدل‌های دیزلی نیز با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری اکوبلو (EcoBlue) برای خریداران در دسترس قرار دارند. قدرت مدل‌های بنزینی در بیش‌ترین حالت به ۱۸۰ اسب بخار می‌رسد، در حالی که این میزان در مدل‌های دیزلی به ۱۴۷ اسب بخار می‌رسد. گزینه‌های سیستم انتقال قدرت نیز به جعبه‌دنده ۶ سرعته معمولی و اتوماتیک هشت سرعته محدود می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید