صادرات ایران به اندونزی ۱۰درصد افزایش یافت

    کد خبر :425345

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت: صادرات ایران به اندونزی در هفت ماه سال جاری به ۴۰۲ میلیون دلار رسید که این رقم از نظر وزن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، ‘انور کمری’ رایزن بازرگانی ایران در اندونزی توضیح داد: گزارشهای منتشر شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است صادرات ایران به اندونزی در هفت ماهه سال جاری به 402 میلیون دلار رسید که این میزان در دوره مشابه سال قبل که 280 میلیون دلار بوده 43 افزایش و از نظر وزن 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود:بر اساس این گزارش ها فلزات معمولی شامل آهن و فولاد با 220 میلیون دلار و 74 درصد رشد نسبت به دوره سال قبل در صدر اقلام صادراتی به اندونزی قرار دارد.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی گفت:سوختها و روغن های معدنی و قیر با 160 میلیون دلار، محصولات شیمیایی با 10.3 میلیون دلار و محصولات پلاستیکی با 6.2 میلیون دلار در رده های بعدی صادرات ایران قرار دارند.

به گفته انوری’ همچنین طی هفت ماه گذشته میوه های خوراکی ، فرش و مواد نسجی از دیگر اقلامی بوده اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش صادرات داشته اند.’

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی همچنین گفت: از نکات مهم این گزارش قرار گرفتن محصولات غیر پتروشیمی در صدر اقلام صادراتی به اندونزی بوده که اتفاقی کم سابقه محسوب می شود و نشان می دهد اندونزی دارای ظرفیتهای زیادی برای پذیرش دیگر کالاهای صادراتی ایران غیر از محصولات نفتی و پتروشیمی است.

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی در یک بررسی مقایسه ای افزود: این در حالی است که شرکتهای ایرانی به نسبت رقبایی مانند ترکیه و سایر کشورهای خاور میانه حضور کمرنگ تری در رویدادها و نمایشگاههای تجاری اندونزی داشته اما در عین حال حجم صادرات کشورمان به اندونزی به مراتب از بسیاری از این کشورها بیشتر است که نشان از وجود ظرفیت برای افزایش صادرات به اندونزی دارد و درصورت حضور گسترده تر شرکتهای ایرانی در این بازار شاهد افزایش چشمگیر صادرات غیر نفتی به این کشور خواهیم بود.

کمری با بیان اینکه صادرات ایران به اندونزی در سال گذشته 660 میلیون دلار بود برآورد شده انتظار می رود این رقم در سال جاری به حدود 900 میلیون دلار افزایش یابد.

اندونزی با جمعیتی افزون بر 260 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا چهارمین کشور پرجمعیت جهان پس از چین، هندوستان و آمریکا محسوب می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید