به بهانه دیدار پرسپولیس – تراکتورسازی؛ نگذارید بی‌اخلاقی‌ها چهره زیبای فوتبال را لکه‌دار کند

    کد خبر :425186

مسابقه تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته دوازدهم لیگ برتر یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های فصل است و امید می‌رود اتفاقات غیرفوتبالی‌ چهره این بازی را لکه‌دار نکند.

دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی تا پیش از دهه 80 با توجه به روابط نزدیک دو باشگاه در فضایی صمیمی و دوستانه برگزار می‌شد اما از زمان بازگشت تراکتورسازی به لیگ برتر و البته قدرت گرفتن این باشگاه و همچنین به دلیل سوء استفاده برخی جریان‌های خاص داخلی و خارجی غیر ورزشی حساسیت‌های خاصی در این بازی ایجاد و منجر به بروز اتفاقات تلخی در سال‌های گذشته شده است.

زمانی پرسپولیس و تراکتورسازی در تهران و تبریز با حضور بازیکنان متعددی که سابقه همراهی تیم حریف را داشتند به مصاف هم می‌رفتند و در طول برگزاری بازی نیز هیچ اتفاق تلخی نه در زمین مسابقه و نه بر روی سکوها رخ نمی‌داد. تراکتورسازی یکی از باشگاه‌هایی بود که بیشترین همکاری را در انتقال بازیکن به پرسپولیس داشت و مهره های تاثیرگذاری مثل باقری، حلالی، باغمیشه، فرشباف، باهنر و … از این تیم به پرسپولیس پیوستند اما حالا شرایط دگرگون شده و برخی گروه‌ها و جریان‌های غیرورزشی تلاش می‌کنند مسائل قومی و منطقه‌ای را وارد حساسیت‌های این بازی کنند.

نباید فراموش کنیم که فوتبال بهانه‌ای برای دوستی و با هم بودن است، فرصتی برای رفاقت و همدلی نه تفرقه و اختلاف. باشگاه‌هایی که سال‌هاست عنوان ورزشی را بر سر در و داخل لوگوهای رنگارنگ خودشان ثبت کرده‌اند در چنین روزهایی باید به دنبال تغییر فضای مسموم موجود در این بازی‌ها باشند.

قطعا هیچ ایرانی اهانت و بی‌احترامی به قومیت‌ها را تحمل نخواهد کرد و مسئولیت بروز چنین اتفاقی قطعا متوجه باشگاه‌ها، معاونت فرهنگی و کمیته‌ها یا کانون‌های هواداری است. اگر چه سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی در فضای مجازی اعلام کرده‌اند که در صورت شعارهای غیرمتعارف از سوی هواداران هر کدام از تیم‌ها بازی را متوقف می‌کنند اما این موضوع نیاز به عزمی جدی‌تر دارد. از همین امروز باید در این خصوص اتمام حجت لازم صورت پذیرد. بسیاری از هواداران پرسپولیس، برخی مربیان، بازیکنان، مدیران و پیشکسوتان این باشگاه آذری زبان هستند و نباید اجازه بدهند که کوچک‌ترین توهین یا شعار تفرقه انگیزی در ورزشگاه شنیده شود. همانطور که بسیاری از بازیکنان فعلی تراکتورسازی اهل مازندران، اصفهان، تهران یا سایر مناطق ایران هستند.

پرسپولیس و تراکتورسازی در این فصل دو تیم قدرتمند و مدعی فوتبال ایران به شمار می‌روند و تقابل این دو تیم می‌تواند صحنه‌های جذابی را در ورزشگاه آزادی رقم بزند. باید امیدوار بود که با تعامل و همکاری نزدیک دو باشگاه همچنین تلاش مسئولان برگزاری بازی، ناهنجاری‌ها و بی‌اخلاقی‌ها چهره زیبای یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه آزادی را لکه‌دار نکند.

به گزارش تسنیم دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی ساعت 15 فردا یکشنبه 4 آذر در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید