یک اقتصاددان: گروه های سیاسی در انتخاب کابینه از رئیس جمهوری باج خواهی نکنند

    کد خبر :42512

یک اقتصاددان گفت: به همه گروه های سیاسی چه اصلاح طلب، چه مستقل و چه اصولگرا توصیه می کنم باج خواهی های از رئیس جمهوری را کنار بگذارند و اجازه دهند یک کابینه کارا، توانا و با انگیزه های توسعه ای کار خود را آغاز کند.
[یک اقتصاددان: گروه های سیاسی در انتخاب کابینه از رئیس جمهوری باج خواهی نکنند]

‘بهمن آرمان’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: دست اندرکاران سیاسی اجازه دهند رئیس جمهوری یک تیم کارا، معتقد به منافع ملی و قبل از هرچیز توسعه گرا را برای کابینه دوازدهم انتخاب کند.
این مدرس دانشگاه، بحث درباره جوان گرایی و کاهش سن وزیران دولت دوازدهم را انداختن پوست خربزه زیرپای دولت تعبیررکرد و افزود: کدام کشوری درجهان هست که سن وزیران مبنایی برای کارایی آنان باشد، ضمن اینکه تجربه ای که در ایران در این زمینه داریم این هست که همین شیوه نگرش و گزینش پاسخ لازم را نداده است.
این کارشناس اقتصادی با یادآوری تجربه کابینه تخصصی در دوره سازندگی و زمان ریاست جمهوری هشت ساله آقای هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان کابینه ای غیر سیاسی و فن گرا انتخاب کرد که نتیجه آن دگرگونی های اساسی است که در اقتصاد ایران بوجود آمده است.
آرمان با انتقاد از عملکرد برخی وزیران فعلی دولت یازدهم که کارنامه موفقی نداشته اند خاطرنشان ساخت: مردم به ادامه کار چنین وزیرانی رای ندادند بلکه خواستار تغییر آنان هستند.
این مدرس دانشگاه گفت: مردم رای دادند که وزارت راه و شهرسازی با همین ترکیب فعلی و با همین سرعت بتواند کارهای خود را انجام دهد، آنها رای دادند تا وزارت جهاد کشاورزی با همین ترکیب که توانسته برای دومین سال پیاپی جشن خود کفایی گندم را برگزار کند و تولید شکر را به عنوان یک کالای استراتژیک به رقم بی سابقه خود در طول تاریخ نوین ایران به یک میلیون و 600 هزارتن برساند، در دولت دوازدهم حضور داشته باشد.
آرمان افزود: مردم رای دادن تا وزیرجهاد کشاورزی وهمکارانش که توانستند دست دلالان را کوتاه کنند و مافیای واردات را سرجای خود بنشانند در کابینه بعدی حضورداشته باشند.
به گزارش ایرنا، دولت دوازدهم پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری «حسن روحانی» از سوی رهبر معظم انقلاب و تحلیف در مجلس شورای اسلامی از میانه مردادماه تشکیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید