19 میلیارد یورو در دولت تدبیر، سرمایه گذاری زیرساختی کردیم

    کد خبر :425111

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک در دوران دولت تدبیر و امید حدود 19 میلیارد یورو سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی کشور صورت داده است.

به گزارش ایرنا حسین مهری جمعه شب در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان اسفراین اظهار داشت: این سرمایه گذاری در حوزه های حمل و نقل ریلی ، ایجاد نیروگاه، انتقال آب و آب شیرین کن ها، صنعت و معدن و پتروشیمی و نفت بوده است.
وی افزود: امیدواریم با اصلاحاتی که در بحث سرمایه بانک با کمک نمایندگان مجلس ایجاد می شود این مبحث با سرعت بیشتری دنبال شود.
مهری با تاکید بر لزوم توجه به قابلیت های هر منطقه گفت: بانک صنعت و معدن به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی در حوزه صنعت و معدن، می تواند با شناسایی قابلیت های هر منطقه، به طرح های تولیدی کمک کرده و برای تامین اعتبار بهتر آنها مشاوره بدهد.

* به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل دار کمک می شود
مدیرعامل بانک صنعت و معدن، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را از اولویت های این بانک خواند و افزود: به دلیل نوسانات نرخ ارز از سال گذشته تاکنون سرمایه در گردش واحدهای تولیدی 2 تا 4 برابر افزایش یافته و این تولید کنندگان را با مشکل مواجه کرده است.
مهری گفت: این بانک برای تثبیت اشتغال موجود، به این واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش کمک می کند.
وی عارضه یابی واحدهای تولیدی، کمک به تکمیل طرح های نیمه تمام و طرح های توسعه ای را از دیگر اولویت های این بانک ذکر کرد.
مهری، رویکرد بانک صنعت و معدن در سرمایه گذاری های تولیدی را طرحهای صادرات محور و طرحهایی با ایجاد ارزش افزوده بالا دانست و گفت: اهلیت و صلاحیت متقاضیان، زیرساخت و اقلیم هر منطقه از دیگر اولویت های این بانک در تامین سرمایه برای طرح های تولیدی است.
به گزارش ایرنا مدیرعامل بانک صنعت و معدن، عصر جمعه به همراه سرپرست استانداری خراسان شمالی، نماینده اسفراین در مجلس و مسئولان محلی با دیدن از برخی واحدهای صنعتی بخش خصوصی این شهرستان، در جریان روند اجرای طرح ها و مشکلات آنها قرار گرفت.
اسفراین با داشتن 70 واحد تولیدی مختلف و دارا بودن 2 صنعت بزرگ فولاد و لوله گستر و نیز صنایع پایین دست این دو صنعت بزرگ، قطب صنعتی خراسان شمالی به شمار می آید.
اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید