مجلس نمایندگان آمریکا روابط مالی ترامپ با عربستان را بررسی می کند

    کد خبر :425075

رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی اعلام کرد که این کمیته روابط مالی ترامپ با عربستان و همچنین واکنش وی به قتل فجیع روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی را بررسی می کند.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روزنامه واشنگتن پست روز جمعه به نقل از رئیس آتی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گزارش داد که دموکراتهای عضو این کمیته در راستای انجام «تحقیقات گسترده» پیرامون روابط آمریکا- عربستان سعودی، نحوه واکنش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی را مورد بررسی و تحقیق قرار خواهند داد.

«آدام شِف» نماینده دموکرات آمریکا به روزنامه واشنگتن پست گفت که این کمیته ارزیابی و تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا پیرامون قتل خاشقجی و همچنین جنگ در یمن، ثبات داخلی خاندان سعودی و برخورد این پادشاهی با منتقدان و مطبوعات را مورد بررسی قرار می دهد.

شف که در آینده ای نزدیک ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده می گیرد، همچنین گفت که این کمیته یافته های سازمان سیا و همچنین روابط مالی و خصوصی ترامپ با سعودیها را که بر واکنش وی در مقام رئیس جمهور آمریکا به این رسوایی سایه افکنده، بررسی خواهد کرد.

او در ادامه سخنان خود به روزنامه واشنگتن پست گفت: «ما در مورد قتل خاشقجی بیشتر تحقیق و تفحص خواهیم کرد. ما مسلماً می خواهیم آنچه را که جامعه اطلاعاتی در مورد این قتل می داند، به محک آزمون بگذاریم».

گفتنی است که ترامپ نتیجه گیری سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه قتل خاشقجی به دستور مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی انجام شده، را رد کرده است. ترامپ با ابراز تردید نسبت به این نتیجه گیری سیا، خطاب به خبرنگاران گفت که سازمان سیا «[در تحقیقات خود] به نتیجه نرسید!»

جمال خاشقجی، تبعه و متولد عربستان، روزنامه نگار ساکن آمریکا و منتقد سیاستها و اقدامات رهبران سعودی بود که روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. گزارشها حاکی از آن است که وی به طرز فجیعی به قتل رسیده و جسد وی مثله و سپس معدوم شده است.

کاخ سفید هنوز به این گزارش روزنامه واشنگتن پست واکنشی نشان نداده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید