کاهش ترس از مدرسه با ایجاد اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها

    کد خبر :425027

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش راه اندازی اتاق اسباب بازی در مدارس ابتدایی را اقدامی نوآورانه و ابتکاری دانست که می‌تواند منجر به افزایش نشاط و شادابی و تعمیق یادگیری در دانش آموزان شود.

فرهاد کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش برای راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها اظهار کرد: بازی یکی از روش‌های تربیت است. اگر به روش و منش مربیان بزرگ چون مونتسوری و پیاژه نیز توجه کنیم در می‌یابیم که روی بازی و نقش آن در یادگیری بسیار تاکید می‌کنند.

وی افزود: باید ظرفیتی را برای بازی‌های خلاقانه و تعامل‌های آزاد بدون جبر برای دانش آموزان فراهم کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری در نظر گرفته شده است تا بخشی از ساعات برنامه درسی با استفاده از امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به فعالیت های اثربخش یادگیرانه اختصاص یابد.

کریمی افزود: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در برنامه درسی بویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول تا سوم ابتکار بسیار خوبی است. دانش روانشناسی در اختیار قرار دادن ساعت بازی را برای بچه ها تایید می‌کند. بیشترین میزان یادگیری مبتنی بر فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری اتفاق می‌افتد که بازی هم یکی از همین روش‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دایر کردن اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار مناسبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را فراهم می‌کند تا نشاط و شادابی و کاهش ترس کودکان از مدرسه رخ دهد اظهار کرد: برخی کلاس اولی‌ها از مدرسه وحشت دارند و به سختی از والدینشان جدا می‌شوند تا به مدرسه بروند. این برنامه کمک می‌کند تا مدارس را به محیطی شاداب تبدیل کنیم و آموزش عمق بیشتری بیابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید