روادید سفر به قطر برای روس ها فوری شد

    کد خبر :42499

قطر در چارچوب افزایش روابط با کشورهای عربی و غیرعربی خارج از دایره نفوذ عربستان و پس از اعلام اعطای روادید فرودگاهی به شهروندان لبنان، اتباع روسیه را نیز شامل تسهیلات گسترده ویزایی کرد.
[روادید سفر به قطر برای روس ها فوری شد]

بنا به اعلام قطر که روز جمعه خبر آن اعلام شد، برپایه قوانین جدید، شهروندان روس می توانند بدون هیچ مشکلی با ارائه دعوتنامه مورد تائید وزارت کشور برای انجام سفر گردشگری یک ماهه اقدام کنند.
بر پایه گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، با این تصمیم انجام اقدام وقت گیر اداری از روسیه و پرداخت هزینه روادید برای سفر به قطر مانند پیش لازم نیست.
در جریان موج تحریم های چند کشور عربی از جمله بحرین، امارات و مصر با فشار عربستان علیه قطر به اتهام حمایت از تروریسم شامل قطع روابط سیاسی اقتصادی و بستن مرزهای هوایی و زمینی با این کشور، روسیه نه تنها موضع بی طرفانه ای گرفت، بلکه تاکید کرد فقط مذاکره راه حل تنش عربی است.
روسیه همچنین به قطر پیشنهاد داده که حاضر است، کمبود نیازهای مختلف این کشور از جمله غذایی را که پیشتر از کشورهای عربی صورت می گرفت، تامین کند.
از سوی دیگر، به گزارش ایرنا از بیروت، قطر اعلام کرده که شهروندان لبنانی می توانند از این پس بدون دریافت ویزا وارد این کشور شوند که به نظر می رسد بی ارتباط با تنش عربی نباشد.
به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، اداره گذرنامه های فرودگاهی قطر روز پنجشنبه اعلام کرد که این اقدام در راستای افزایش تعداد ملیت هایی است که می توانند بدون ویزا وارد این کشور شوند.
بر اساس این دستور العمل جدید شهروندان لبنانی نیز می توانند بدون دریافت ویزا وارد قطر شوند و به محض ورود به این کشور به آنها مجور ورود توریستی به صورت فوری داده می شود.
به نظر می رسد این اقدام قطر در راستای مقابله با تلاش عربستان و برخی کشورهای منطقه در اعمال محاصره سیاسی و اقتصادی علیه دوحه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید