سازمان خصوصی‌سازی از تحقیق و تفحص مجلس استقبال می‌کند

    کد خبر :424960

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اتهام‌هایی که برخی درباره روند واگذاری‌ها به این سازمان نسبت می‌دهند را بی اساس دانسته و با دفاع از عملکرد این سازمان، اعلام کرد که از تحقیق و تفحص مجلس استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدتی است که تعدادی از کارکنان شرکت نیشکر هفت تپه به علت به تعویق افتادن حقوقشان تجمع‌هایی را تشکیل داده‌اند و خواستار رسیدن به حقوق خود هستند. در این میان عده‌ای وقت را غنیمت شمرده و به روند خصوصی‌سازی‌ها حمله می‌کنند. برخی معتقدند افرادی که به خصوصی‌سازی‌ها حمله می کنند به دنبال منافع شخصی‌اند.

در این مورد رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید که متاسفانه در دوران خصوصی‌سازی تهمت‌های زیادی را تحمل کرده و عده‌ای به دلایل خاص خودشان در مقابل خصوصی‌سازی‌ها و اجرای اصل ۴۴ مقاومت می کنند.

مسئولان سازمان خصوصی سازی تاکید دارند که نیشکر هفت تپه حدود ۵۰ سال دولتی بود و ۳۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته به بار آورد و حقوق کارکنانش هفت ماه معوق مانده بود، اما طی مدتی که به بخش خصوصی واگذار شده است در آن ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و حقوق معوق به دو ماه رسید؛ آن ها امروز این سوال را می پرسند که چرا کسی در زمانی که هفت‌تپه دولتی بود نمی‌گفت چرا این شرکت ۳۵۰ میلیارد تومان زیان انباشته دارد و حقوق کارگرانش هفت ماه عقب افتاده است؟

تعدادی بدون ارائه سند می گویند مشکل، روند واگذاری‌ها است، اما پوری حسینی در این مورد این سوال را مطرح می‌کند که آیا کسی خصوصی‌سازی‌ها را ارزیابی کرده که بر اساس آن ارزیابی می‌گویند خصوصی‌سازی‌ها درست نبوده است؟ تنها ارزیابی که درباره خصوصی سازی‌ها انجام شده، او تاکید می کند که “توسط دو موسسه بوده که آنها هم روند خصوصی‌سازی‌ها را مطلوب ارزیابی کردند و گفتند دو درصد اشتغال افزایش پیدا کرده است. ”

برخی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم می‌گویند که مجلس باید در مورد عملکرد خصوصی سازی تحقیق کند در این راستا سازمان خصوصی سازی رسما اعلام کرده که از تحقیق و تفحص مجلس درباره روند خصوصی‌سازی ها استقبال می‌کند.

او به تازگی تاکید کرده است که اتفاقا تحقیق و تفحص مجلس فرصت خوبی برای این سازمان است تا به پرسشهای موجود در زمینه واگذاری‌ها پاسخ داده و اگر اشکالی هم در قوانین هست به نمایندگان مجلس یاداوری کنیم تا این اشکالات رفع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید