اقتصاد روسیه در ماه اکتبر ۲.۵ درصد جهش کرد

    کد خبر :424760

وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد، تولید قدرتمند بخش کشاورزی و صنعت روسیه در ماه اکتبر باعث شد تا اقتصاد این کشور در مقایسه با سال گذشته تقویت شود.

به گزارش بازتاب به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد، تولید قدرتمند بخش کشاورزی و صنعت روسیه در ماه اکتبر باعث شد تا اقتصاد این کشور در مقایسه با سال گذشته تقویت شود.

طبق داده‌های ماهانه‌ای که توسط وزارت اقتصاد روسیه منتشر می‌شود، ماه گذشته تولید ناخالص ملی این کشور ۲.۵ درصد جهش کرد و نسبت به رشد ۱.۱ درصدی ماه سپتامبر، شتاب گرفت.

گزارشها نشان می‌دهد این شتاب گیری رشد اقتصادی پس از اعلام رشد اقتصادی ۱.۳ درصدی در ربع سوم امسال، به وجود آمده است.

بخش کشاورزی روسیه در ماه اکتبر ۱۱.۹ درصد جهش کرد. این درحالی است که در ماه سپتامبر این بخش ۶ درصد و در ماه قبل از آن ۱۱.۳ درصد، افت کرده بود.

بخش صنعتی این کشور هم مشارکت قابل‌توجهی در رشد اقتصادی کلی داشت. رشد صنعتی روسیه در ماه اکتبر ۳.۷ درصد رشد کرد، درحالی که در ماه سپتامبر ۲.۱ درصد بالا آمده بود.

فعالیت‌های معدن‌کاری روسیه در ماه اکتبر با رشدی ۷.۴ درصدی روبرو شد. بخش تولیدی روسیه ۲.۷ درصد و بخش ساخت‌وساز آن ۲.۹ درصد رشد کرد. این درحالی است که ساخت‌وساز در ماه سپتامبر تنها ۰.۱ درصد رشد کرده بود.

طبق داده‌های شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیست، اقتصاد روسیه تا به اینجای ربع چهارم که از ۱ اکتبر شروع شده است، ۱.۸ درصد رشد کرده است.

در همین زمان، فروش خرده‌فروشان روسیه در ماه اکتبر به ۲ درصد رسید، اما نسبت به رشد ۲.۲ درصدی ماه گذشته کندتر شد. دستمزدها ۴.۴ درصد در ماه اکتبر افزایش یافت، اما کمتر از مقدار پیش‌بینی شده ۶.۸ درصدی، که اقتصاددانان انتظار داشتند، رشد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید