فروش مرسدس بنز SLR مک لارن استرلینگ ماس با قیمت ۳ میلیون دلار

  • خودرو
  • جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۰
    کد خبر :424558

مرسدس بنز SLR مک‌لارن استرلینگ ماس یکی از محصولات تولید محدود مرسدس بنز بود که ۱۰ سال پیش به افتخار سر استرلینگ ماس، قهرمان مسابقات اتومبیلرانی ساخته شد.

علاقه مندان مرسدس بنز معمولا اگر نتوانند مدل‌های صفر کیلومتر و جدید مرسدس بنز را خریداری کنند به سراغ بازار دست دوم می‌روند؛ چون معمولا نمونه‌های دست دوم قیمت مناسبی دارند. اما چنین چیزی در مورد همه‌ی آن‌ها صادق نیست.

مرسدس بنزی که به معرفی آن خواهیم پرداخت یک مدل E کلاس و S کلاس نیست بلکه SLR مک‌لارن Stirling Mos است که سال ۲۰۰۹ ساخته شد و یکی از خاص‌ترین و گران‌ترین خودروهای مرسدس بنز و مک‌لارن است.

برای اطلاع کسانی که با مرسدس مک‌لارن SLR آشنایی ندارند باید گفت که این خودروی سوپراسپرت، پرچم‌دار مرسدس بنز در زمان خود بود؛ مدل SLS AMG و بعد AMG GT امروزی جایگزین آن شدند. ساخت این مدل با همکاری شریک مرسدس بنز در مسابقات فرمول یک یعنی مک‌لارن انجام شد و در زمان خود رقبایی همچون فراری انزو و پورشه کاررا GT داشت. پیشرانه‌ی مورد استفاده در مک‌لارن SLR از نوع V8 سوپرشارژردار بود که در جلوی شاسی قرار داشت و بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد. مک‌لارن SLR یک خودروی دیفرانسیل عقب بود که نیروی پیشرانه در آن با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کرد.

مرسدس بنز و مک‌لارن بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ بیش از ۲ هزار دستگاه از مدل SLR را تولید کردند که برخی از آن‌ها نسخه‌هایی ارتقا یافته با قدرت بیشتر بودند. اما خاص‌ترین مدل این خودرو قطعا مدل استرلینگ ماس است که طراحی آن نیز کاملا متفاوت با مدل استاندارد SLR بوده و در آن خبری از سقف و شیشه‌ی جلو نیست.

طراحی دماغه‌ و چراغ‌های جلو و عقب مدل استرلینگ ماس کاملا متفاوت بوده و تنها دو شیشه‌ی کوچک برای منحرف کردن باد در مقابل سرنشینان نصب شده‌اند.

در حالی که پیشرانه‌ی مدل استاندارد SLR می‌توانست ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند، در مدل استرلینگ ماس این اعداد به ۶۵۱ اسب بخار و ۸۲۰ نیوتون‌متر ارتقا پیدا کرده‌اند. خروجی های اگزوز SLR استرلینگ ماس در دو سمت بدنه و به‌صورت دوتایی قرار داده شده‌اند.

آنچه مک‌لارن SLR استرلینگ ماس را خاص‌تر می‌کند تیراژ تولید محدود ۷۵ دستگاهی این خودرو است. به‌تازگی یکی از این مدل‌ها به رنگ سفید و با تودوزی قرمز برای فروش گذاشته شده که شرایط بسیار خوبی دارد و کارکرد آن تنها ۴ هزار و ۱۰۰ کیلومتر است. فروش این سوپراسپرت خاص و کمیاب بر عهده‌ی شرکت James Edition گذاشته شده است که فعلا برای آن قیمت ۳ میلیون ۳۶۰ هزار دلار را در نظر گرفته‌اند. برای درک بهتر این مبلغ باید اشاره کنیم که با چنین پولی می‌توانید حدود ۲۰ دستگاه مرسدس AMG GT R خریداری کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید