نماینده جهرم: هواپیمای سوخو مناسب آب و هوا و جغرافیای ایران نیست

    کد خبر :424455

رضایی کوچی گفت: ارزیابی های اولیه نشان می دهد که هواپیمای سوخو، محصول مناسبی برای آب و هوای کشور ما نیست.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به حضور شرکت های هواپیمایی روسیه در ایران برای مذاکره جهت فروش هواپیماهای مسافربری، گفت: قطعا آنچه که واضح و مبرهن است که ایران برای تقویت ناوگان هوایی به هواپیماهای مسافربری جدید نیاز دارد، اما قطعا این هواپیماها باید ایمن و دارای کیفیت بالا باشند.

سرمایه های کشور نباید برای خرید هواپیماهای بی کیفیت به هدر برود

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم در بحث خرید هواپیما این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد، که سرمایه های کشور نباید برای خرید هواپیماهای بی کیفیت به هدر برود.

اغلب هواپیماهای روسی فعال در ایرلاین های کشور از دور خارج شده اند

وی ادامه داد: ایرلاین های کشور در گذشته اقدام به مذاکره با شرکت های روسی و خرید هواپیمای توپولف کردند و در آن زمان هزینه بسیاری برای خرید این محصولات شد، اما این هواپیماها برای آب و هوا و جغرافیای کشور ما ساخته نشده بود و مشکلات بسیاری را در صنعت هوایی کشور ایجاد کرد و در نهایت ایرلاین ها مجبور شدند که این هواپیماها را از دور فعالیت خارج کنند.

هواپیماهای فعال در کشور باید دارای ایمنی لازم و کیفیت بالا باشند

رضایی کوچی افزود: قطعا در خرید هواپیمای سوخو روسی نیز باید دقت های لازم و کارشناسی صورت گیرد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی نیز باید بر این مسئله دقت لازم را داشته باشند، از این رو هواپیمایی باید داخل کشور شود، که ایمن و دارای کیفیت بالا باشد.

هواپیمای سوخو مناسب آب و هوا و جغرافیای ایران نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ارزیابی های اولیه نشان می دهد که هواپیمای سوخو، محصول مناسبی برای آب و هوای کشور ما نیست، از این رو من از کارشناسان صنعت هوانوردی می خواهم که گزارش ها و نظرات کارشناسی خود را به کمیسیون عمران مجلس ارسال کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید