تذکر پلیس به برخی پاساژهای پایتخت

    کد خبر :424429

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه استفاده از تجهیزات دفاع‌شخصی برای نگهبانان پاساژها نیاز به مجوز پلیس دارد، گفت: به مسئولان چند پاساژ مطرح پایتخت برای اخذ مجوز قانونی تذکر و فرصت داده شده است.

سرهنگ کیوان ظهیری در گفت‌وگویی درباره اقدام برخی مدیران پاساژهای مطرح پایتخت مبنی بر استخدام نگهبان و استفاده آنها از لوازم دفاع‌شخصی بدون مجوز اظهار کرد: شرکتهای انتظام زیر نظر نیروی انتظامی فعالیت دارند و صلاحیت افرادی که به عنوان نگهبان در شرکتهای انتظام مشغول فعالیت می‌شوند، باید ابتدا توسط پلیس تأیید شود و سپس این افراد برای فعالیت به شرکتهای انتظام معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به فعالیت حدود 160 شرکت انتظام در سطح شهر تهران، خاطرنشان کرد: نگهبانان شرکتهای انتظام، البسه مشخصی بر تن دارند و باید برای سایر تجهیزاتی که استفاده می‌کنند (مانند باتوم، اسپری دفاع‌شخصی و شوکر) نیز مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: این نگهبانان در محدوده مأموریتی و در زمان خاص مجاز به استفاده از تجهیزات هستند اما افرادی که لباس مستقل و خارج از مصوب نگهابان شرکتهای انتظام را می‌پوشند زیر نظر شرکتهای انتظام نبوده و غیرمجاز هستند.

ظهیری متذکر شد: به تمام کلانتریها و شرکتهای انتظام پایتخت اعلام کردیم افراد فاقد مجوز را که در پاساژها و مراکز اینچنینی به عنوان نگهبان از تجهیزات استفاده می‌کنند، بازداشت کنند؛ این افراد به دادسرا معرفی شده و با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه استفاده از تجهیزات دفاع‌شخصی نیاز به آموزشهای خاص نظامی و تأیید صلاحیت ناجا دارد، گفت: اگر مدیران پاساژها بدون اخذ مجوز اقدام به استخدام نگهبان و استفاده از تجهیزات دفاع‌شخصی کنند، ابتدا به آنها تذکر لازم داده و در صورت تکرار برخورد می‌شود.

به گزارش تسنیم:وی تصریح کرد: به مسئولان چند پاساژ از جمله پاساژهای مطرح پایتخت در این زمینه [اخذ مجوز قانونی برای استفاده از تجهیزات دفاع‌شخصی توسط نگهبانها] تذکر و فرصت داده شده که بر اساس اصول تعیین شده اقدام به اخذ مجوز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید