تخصیص ۱۱۰ درصدی اعتبارات دولتی به پروژه‌های مشارکتی خیران مدرسه ساز

    کد خبر :424248

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تخصیص ۱۱۰ درصدی اعتبارات دولتی به پروژه‌های مشارکتی خیران مدرسه ساز در سال جاری خبر داد.

مهراله رخشانی‌مهر امروز در مراسم تکریم خیران مدرسه ساز کشور که در محل برج سپید مشهد برگزار شد، با بیان اینکه «دولت قدردان زحمات خیران است»، اظهارکرد: برای پروژه‌های مشارکتی خیران با دولت در سال ۹۶ تخصیص صد درصدی و در سال جاری تخصیص ۱۱۰ درصدی داشته‌ایم. در مجموع در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرین و پروژه‌های مشارکتی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: امروزه رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم و تربیت از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییر یافته است. پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، اهل گفت و گو، دارای تفکر انتقادی، سرزنده و بانشاط و… نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت از جمله تحول در فضا و تجهیزات و مدرسه سازی است. امری که به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت مردم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به رهاوردهای دنیای مدرن و جست و جوی هویتی جدید شد. این تغییر با تحول در شیوه مدرسه سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه‌های این موضوع در دارالفنون دیده می‌شود.

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز شتاب زیادی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود. خیرین معماران دوستی و عطوفت هستند و با درک درست از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه خطر بازماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده اند.

وی با اشاره به اینکه «در کشورهای پیشرفته ضریب ارتباط توسعه اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی ضریب بالایی است»، عنوان کرد: آنها به خوبی می‌دانند اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برسیم باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار شویم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: مقام معظم رهبری آینده کشور را مرهون تلاش آموزش و پرورش دانسته و همه دستگاه‌ها را به همکاری با این نهاد ملزم دانسته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید