مخالفت ۴۰ نماینده با انتقال آب دریای خزر

    کد خبر :423948

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس با اشاره به اینکه اجازه نمی دهیم انتقال آب خزر به سمنان از دستور لایحه ۹۷ خارج شود؛ گفت: ۴۰ نماینده مخالفت با انتقال آب خزر را امضا کردند.

علی محمد شاعری شامگاه چهارشنبه در همایش توسعه شرق مازندران در دانشگاه علم و فن آوری مازندران با اشاره به اینکه اجازه نمی دهیم انتقال آب خزر به سمنان از دستور لایحه ۹۷ خارج شود؛ گفت: مگر خزر چقدر ظرفیت دارد؟ مخالفت انتقال آب خزر به سمنان توسط ۴۰ نماینده شمال کشور امضاء شد و مازندران به آب خزر نیازمند است و اجازه نمی دهیم این آب منتقل شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف به حق یا نا حق منجر به توقف پروژه تصفیه خانه سد گلورد می‌شود و باید از اختلافات جلوگیری شود و با انجام آبگیری سد گلورد برای اجرایی شدن انتقال آب شرب، ایجاد تصفیه خانه ضروری بود که اختلافاتی برای جانمایی این تصفیه خانه در نکا یا بهشهر انجام شد.

وی گفت: اعتراضات در شهرستان نکا و اینکه چه لزومی دارد که آب سد گلورد به بهشهر منتقل شود؛ موجب شد این موضوع امنیتی شده و استانداری وارد عمل شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همه ما باید برای توسعه منطقه تلاش کنیم و به دور از تنش و اعتراض، حق مان را براساس کار کارشناسانه مطالبه کنیم تا نظر کارشناسی اعمال شود.

شاعری گفت: متاسفانه با طولانی شدن این اعتراضات و اختلافات، پروژه تصفیه خانه سد گلورد برای تامین آب شرب با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار، مسکوت مانده و تعطیل می شود و سه شهرستان ضرر می کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه جنگ آب برای کشور پیش بینی شده بود اما نه به این زودی؛ خاطر نشان کرد: نباید برای برخی از اختلافات و اعلام نظرهای غیرفنی، افراد با هم درگیر شوند و مسائل به اعتراض ختم شود.

شاعری افزود: مردم ما فهیم هستند و شرق مازندران؛ کلان شهر است و همه ما مثل یک برادریم و باید در عمل هم برادری خود را ثابت کنیم و انتخاب مسیر انتقال آب شد گلورد به شهرستان‌های مختلف شرق مازندران در اختیار نماینده و یا فرماندار نیست بلکه کاری کارشناسانه است که باید تابع کار کارشناسی باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید