در جلسه لاریجانی با اعضای فراکسیون‌های سیاسی چه گذشت؟ / غیبت عارف در جلسه

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
    کد خبر :423885

یک نماینده حاضر در جلسه سه‌شنبه رییس مجلس و اعضای فراکسیون‌های سیاسی، از ارائه گزارش علی لاریجانی به نمایندگان در خصوص دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری و صحبت درمورد مسائل و موضوعات مختلف کشور خبر داده است.

یک روز پس از برگزاری جلسه‌ای که با عنوان نشست مشترک اعضای ۳ فراکسیون سیاسی مجلس با رییس قوه مقننه در رسانه‌ها بازتاب یافت، دو نفر از نمایندگان حاضر در این نشست از ارائه گزارش لاریجانی به نمایندگان درباره دیدار اخیر خود و برخی مقامات ارشد کشور با مقام معظم رهبری خبر داده است.

کوروش کرم‌پور حقیقی، نماینده فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر، گفت: به‌گفته رییس مجلس، بسیاری از مسائل کلان کشور ازجمله مسائل سیاست داخلی و خارجی، مشکلات اقتصادی و معیشتی و بحث تحریم‌های آمریکا و مواردی از این دست در دیدار با رهبری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

علیرضا سلیمی نماینده عضو جبهه پایداری محلات درحاشیه برگزاری جلسه علنی سه‌شنبه مجلس، در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به برگزاری جلسه لاریجانی با برخی اعضای فراکسیون‌های سیاسی مجلس، اعلام کرد: تحولات منطقه و مسئله فلسطین و همچنین تحرکات برخی کشورها ازجمله مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

این نماینده عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین گفته بود:‌ احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بوده و اینکه مجلس در این شرایط باید چه اولویت‌هایی را در نظر بگیرد، به بحث و بررسی گذاشته شد.

همزمان غلامعلی جعفرزاده نماینده میانه‌روی رشت نیز در این رابطه به خبرنگاران گفته بود: برگزاری این نشست موجبات همگرایی بین قوا و نمایندگان را فراهم می‌کند؛ چراکه در این‌گونه نشست‌ها مباحثی مطرح می‌شود که امکان طرح آن‌ها در جلسات غیرعلنی مجلس هم وجود ندارد.

با این همه اما بنابر پیگیری‌های خبرنگار ایلنا مشخص شد که برخلاف آن‌چه در ابتدا ازسوی سلیمی عنوان شد، استفاده از تعبیر «جلسه رییس مجلس با اعضای ۳ فراکسیون سیاسی» برای تشریح این جلسه، چندان مناسب نبوده است.

غیبت عارف و حاجی‌بابایی در جلسه لاریجانی با اعضای ۳ فراکسیون مجلس

جعفرزاده ایمن‌آبادی در این رابطه گفت: نمایندگانی از طیف‌های مختلف در جلسه صبح روز سه‌شنبه با رییس مجلس حضور داشتند اما بسیاری از همکاران هم غایب بودند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی درباره حضور روسای ۳ فراکسیون در این نشست، گفت: آقای جلالی، رییس فراکسیون مستقلین ولایی در جلسه حضور داشت و اتفاقاً‌ در مقام رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی مفصل و بسیار دقیق درباره آخرین وضعیت تحولات در عرصه بین‌الملل و به‌خصوص بحث تحریم‌ها و اقداماتی که باید برای مواجه با این تحریم‌ها در پیش بگیریم، را ارائه کرد اما تاجایی که به یاد دارم، آقای حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی حضور نداشت.

نایب رییس نخست فراکسیون مستقلین ولایی همچنین تاکید کرد که محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید نیز در جلسه حضور نداشته است.

گزارش لاریجانی از بررسی مباحث کلان کشور در دیدار با رهبری

کوروش کرم‌پور حقیقی، نماینده میانه‌روی فیروزآباد در مجلس نیز جزئیات بیشتری در اختیار خبرنگار ایلنا گذاشت که شاید مهم‌ترین بخش آن، مربوط به گزارشی بود که رییس مجلس درخصوص جلسه اخیر خود و برخی دیگر از مقامات ارشد نظام با مقام معظم رهبری به نمایندگان ارائه کرد.

به‌گفته این نماینده مجلس، علی لاریجانی در بخشی از جلسه، گزارشی مفصل درباره دیدار اخیر خود و برخی مسئولان با مقام معظم رهبری ارائه و اعلام کرد که در این دیدار، عمده مسائل روز اعم از مسائل سیاست داخلی و خارجی، تحولات منطقه، آخرین وضعیت سوریه، عراق و یمن، موضوع تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه ایران، مباحث مختلف اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم و دیگر موضوعات مهم کشور مطرح شده و مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید