معاون رئیس‌جمهوری: روز قدس از تقویم ما حذف نمی شود

    کد خبر :42364

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، انتخابات، موشک و راهپیمایی را مجموعه به هم پیوسته ای برای انتقال پیام حق طلبی ملت ایران دانست و گفت: قدس یک مکان نیست بلکه یک تفکر است و دفاع از قدس، دفاع از میراث بشری است.
[معاون رئیس‌جمهوری: روز قدس از تقویم ما حذف نمی شود/دفاع از قدس دفاع از میراث بشری است]

به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور هم‌زمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان 1438، با حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: تفکر قدس، حاصل تجربه زیست بشر در کره زمین و تجربه پیامبرانی است که در سرزمین قدس آمده‌اند و انسان‌ها را به زندگی و آینده‌ای بهتر فراخوانده‌اند.
وی افزود: این تفکر و تجربه بشری متعلق به قدس است و البته فقط مربوط به یک مکان مشخص نیست. این نگاه در طول تاریخ درحال بازنشر شدن است. ما از یک اصالت و میراث بشری دفاع می‌کنیم و اعتراض ما در واقع به کسانی است که بر سر این میراث بشری به‌دنبال انحصارطلبی هستند.
احمدی پور ادامه داد: این سرزمین نمی‌تواند در انحصار رژیم اسرائیل باشد، زیرا اصلاً اصالت حضور این رژیم در این سرزمین تعریف نشده است.
احمدی‌پور افزود: اعتراض ملت ایران به همین مساله است و می‌خواهد این میراث بشری را حفظ کند و آن را به دنیا یادآوری کند تا این میراث از یاد دنیا فراموش نشود.
وی تاکید کرد: اصالتاً هر جا که مردم هستند، با هر عنوانی که باشند، معلوم می‌شود که مسیرها را باید براساس مطالبات مردم تعریف کنیم. ”روز قدس“ از تقویم ما حذف نمی‌شود و هر سال پُررنگ‌تر و پُرشورتر از قبل برگزار می‌شود. پیام روز قدس برگرفته از تفکری است که یک ملت پشت آن ایستاده است.
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر بخواهند جلوی این تفکر بایستند یعنی قصد دارند جلوی یک ملت بایستند. این پیام یک دولت نیست، پیام یک دستگاه نیست، بلکه پیام یک ملت است که به ”روز قدس“تعبیر می‌شود و این تفکر را زنده نگه می‌دارد.
رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: همین حضور مردم کار را برای کسانی که می‌خواهند ”روز قدس“ را از تقویم ها پاک کنند یا اقداماتی انجام دهند که در جهان اسلام خسارت ببینیم سخت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ایران پیامش را با استفاده از تمام توانی که دارد منتقل می‌کند. این پیام یک روز با موشک، یک روز با انتخابات و یک روز با راهپیمایی ”روز قدس“ به دنیا مخابره می‌شود. این‌ها مجموعه به‌هم‌پیوسته‌ای هستند که ملتی با استفاده از آن‌ها پیام حق‌طلبی خود را به دنیا مخابره کند.
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: مساله فلسطین گسترده‌تر از آن است که بتوان به یک راه‌حل فکر کرد؛ ما سرزمینی داریم به‌اسم ”قدس“ که سرزمین نزول وحی بوده و متعلق به ادیان الهی است؛ درنتیجه رژیم اسرائیل نمی‌تواند ادعای هیچ‌گونه انحصارطلبی داشته باشد. رژیم اسرائیل نمی‌تواند مسلمانان را از حق زیستشان محروم کند؛ اما روشی که این رژیم غاصب در مقابل اسلام در پیش گرفته روش مبارزه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید