آزادسازی 40 کیلومتر سواحل خزر و قلع و قمع 120 سازه غیرمجاز

    کد خبر :422245

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در قالب طرح مطالعات یکپارچه نوار ساحلی در سه سال اخیر 120 سازه غیرمجاز قلع و قمع و 40 کیلومتر ساحل آزاد شد.

محمدرضا الهیار امروز در نشست اعلام جزئیات سیزدهمین همایش بین‌المللی، سواحل،‌ بنادر و سازه‌های دریایی اظهار داشت: این همایش از سال 1369 آغاز به کار کرد، تا کنون 12 دوره این همایش برگزار شده است و هر دو سال یکبار تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه همایش امسال روزهای 5 تا 7 آذرماه 97 در تهران برگزار می‌شود، گفت: سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با حضور متخصصان و دانش‌پژوهان داخلی و خارجی، دستگاه‌های اجرایی، مهندسان، سازنده‌ها و تأمین‌کننده‌های تجهیزات بندری برگزار می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی ادامه داد: این همایش فضایی برای تبادل تجربیات است و به ارتقاء پایه علمی صنعت در این حوزه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دانش مهندسی بنادر، سواحل و سازه‌های دریایی جوان است، گفت: ایران با توجه به پتانسیل خوب خود در این حوزه چه توسط بخش خصوصی و چه توسط بخش دولتی رشد مناسبی داشته است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی تأکید کرد: در حوزه مهندسی سازه‌های دریایی رشد مناسبی داشته‌ایم، موقعیت‌مان مطلوب است از کشورهای منطقه جلوتر هستیم.

الهیار ادامه داد: در همایش امسال از 36 کشور دنیا نمایندگان حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه از شاخصه‌های این همایش کاربردی بودن مقالات آن است، گفت: در حاشیه همایش نمایشگاه جانبی داریم که شرکت‌های داخلی و خارجی توانمندی خود را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: اتحادیه بنادر و لنگرگاه‌ها، انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل آبی، جهانی (پیانک)، آب و هواشناسی خزر، انجمن چراغ‌های دریایی جهانی و سازمان جهانی هواشناسی در کنار کمیسیون ملی یونسکو و انجمن جهانی هیدروگرافی از حامیان معنوی همایش هستند.

وی ادامه داد:‌ انجمن زیرساخت‌های حمل و نقل آبی (پیانک) با بیش از 133 سال قدمت در بلژیک 25 عضو دارد که ایران بیست و دومین عضو آن انجمن است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی افزود: عضویت در پیانک مشکل است زیرا باید راهنماها و دستورالعمل‌ها در حوزه تخصصی مهندسی دریایی توسط اعضاء ارائه و از سوی انجمن پذیرفته شود.

الهیار تأکید کرد: ایران تنها کشور خاورمیانه عضو انجمن پیانک است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی در خصوص محورهای همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: مدیریت سواحل و بنادر، مهندسی فراساحل و خطوط لوله و محیط زیست و دریایی از محورهای این همایش است.

وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر دستاوردهای سازمان بنادر در حوزه مطالعات مدیریت یکپارچه سواحل گفت: طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی تنها طرح مدیریت سواحل در منطقه است که از اوایل دهه 80 آغاز شد و در سه مرحله به اجرا رسید که ادامه دارد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی با بیان اینکه این طرح به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید،‌گفت: مبنای طرح نقشه‌های یک‌ بیست و پنج‌هزارم بود، جانمایی از نظر پتانسیل‌های زیست‌محیطی موضوعات سیاسی و امنیتی مبنا قرار گرفت و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی استان‌ها طرح را به صورت کلان اجرا کنند.

الهیار افزود: مطالعات پایلوت در هرمزگان آغاز شد، پدافند غیرعامل به آن اضافه شد و مناطق خاص مشخص شده‌اند، به عنوان مثال منطقه گردشگری تفکیک مشخص شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر دریانوردی ادامه داد: در قالب طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی در سه سال اخیر 120 سازه غیرمجاز در سواحل با همکاری دستگاه‌های قضایی قلع و قمع شد و 40 کیلومتر آزادسازی سواحل رخ داد.

وی بیان کرد: همچنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل‌ها و مراتع موضوع کاداستر مناطق ساحلی مطرح شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید