شرکت اعضای شوراها در دوره های آموزشی/خلاء قانونی در اختیارات شوراها رفع شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها، پیش بینی دوره های آموزشی برای اعضای شورای شهر و روستا را ضروری دانست و گفت:‌ اعضای شوراها برای انجام وظایف خود باید در دوره های آموزش شرکت کنند.

نرگس کمالی با اعلام این که بسیاری از موضوعات و مشکلات پیش آمده در شورای شهر و روستای سراسر کشور به دلیل نداشتن آگاهی اعضای این شورا از اختیارات و وظایفشان است،‌ افزود: اعضای شوراها برای انجام وظایف خود باید در دوره های آموزشی شرکت کنند.
وی اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی استان ها، ‌قرار است منتخبان شورای شهر و روستاها در دوره‌های آموزش شرکت کنند تا به حدود اختیاراتشان و وظایفشان آگاه شوند.
کمالی با اشاره به انتخاب اعضای شوراها به صورت مستقیم از سوی مردم ،گفت: مشخص نبودن اختیارات اعضای شوراها در قانون،‌ انجام وظایف آنها را با مشکل مواجه کرده است.
وی تاکید کرد بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی،‌ خدمات رفاهی شهرها و روستاها به مدیریت شهری مربوط است.
کمالی با تاکید بر این که مطالبات مردم در حوزه شهری باید تحقق پیدا کند، افزود: هر چند نقش و وظیفه شوراهای شهر کاملا مشخص و شفاف است،اما چالش های زیادی در این مسیر وجود دارد.
وی گفت:‌ خلاء قوانین و مشخص نبودن حدود اختیارات شورا، انجام وظایف شورا را با مشکل روبرو کرده است.
کمالی با انتقاد از کاهش اختیارات شورا‌های شهر و روستا،‌ گفت: در برنامه ششم توسعه نقش شوراها نادیده گرفته شده و حدود اختیارات شوراهای شهر نیز کاهش یافته است.
این عضو شورای عالی استان ها در باره کاهش اختیارات شوراها در مجلس شورای اسلامی،‌گفت:‌ دید احساسی نمایندگان مجلس شورا اسلامی در کاهش اختیارات شورای شهر و روستا تاثیرگذار است، برخی از نمایندگان مجلس ،‌ اعضای شورای شهر را رقیب خود می دانند .
وی گفت: در صورتی فعالیت شوراها اثرگذار خواهد بود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شوراها بایکدیگر همکاری کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (1396) 29 اردیبهشت برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید