بازرسان انجمن کودکان و نوجوانان انتخاب شدند

    کد خبر :42177

در بیستمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بازرسان اصلی و علی‌البدل این تشکل غیردولتی مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، به دنبال برگزاری بیستمین مجمع عمومی نویسندگان کودک و نوجوان که عصر دیروز در محل این تشکل غیردولتی برگزار شده بود محسن هجری با ۹۱ رأی، مصطفی خرامان با ۶۹ رأی و شیوا حریری با۶۳ رأی به عنوان بازرسان اصلی و شیوا رنجبر با ۲۶ رأی و علی مولوی با ۴۰ رأی به عنوان بازرسان علی‌البدل این تشکل مشخص شدند.

در بیستمین مجمع عمومی انجمن کودکان و نوجوانان محمد برومند، شیوا رنجبر، مصطفی خرامان، علی مولوی، محسن هجری، پوریه حافظیان، شیوا حریری و منوچهر نعیمی به عنوان کاندیدای جهت احراز پست بازرسی این تشکل غیردولتی ابراز علاقه کرده بودند.

در ابتدای این مراسم فریدون عموزاده خلیلی رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اشاره به شکل‌گیری بیستمین مجمع عمومی نویسندگان کودک و نوجوان اظهار امیدواری کرد که همانگونه که نمره ۲۰ برای بچه‌ها نمادی از بالاترین رتبه است بیستمین مجمع عمومی این تشکل نیز بتواند نمادی از قدرت و توانمندی انجمن در سال حاضر باشد.

رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تأکید کرد: اینکه در جامعه ما نهادی بتواند بیش از ۱۵ سال تداوم داشته باشد خود نشانگر اصالتی است که مایه امیدبخشی است. انجمن نهادی دموکرات است که امیدواریم بتواند با توجه به دستاوردهای خوبی که طی سال‌های اخیر به دست آورده است کارنامه درخشان‌تری را از خود نشان دهد. انجمن این پیشرفت و بالندگی را مدیون اعتماد و اعتباری است که به واسطه حضور اعضای خود گرفته است.

وی با برشمردن برخی از دستاوردهای مثبت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر و بویژه در سال ۹۵ همچون نمایندگی انجمن برای معرفی کاندیدای جایزه جهانی آستریندبرگ گفت: این جای خوشحالی است که نهادهای فرهنگی در سال‌های اخیر مورد توجه حاکمیت قرار گرفته‌اند. امروز انجمن با این اهتمام گام‌های خوبی را در حوزه فرهنگ برداشته است و در همه شوراهای سیاست‌گذاری فرهنگی حضور جدی دارد و از این پس انجمن نه تنها در تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان حضور خواهد داشت بلکه در تمامی نمایشگاه‌های معتبر مرتبط با کتاب نیز حضوری فعال از خود نشان می‌دهد. ما برای حضور در این نمایشگاه‌ها چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی از تمامی اعضاء با توجه به ملاک‌هایی که به صورت شفاف در سایت اعلام خواهد شد، ‌استفاده خواهیم کرد.

عموزاده خلیلی در پایان تأکید کرد: چنین اتفاق‌های خوبی در تشکلی مثل انجمن نویسندگان مدیون سه مسئله است. اول همراهی نویسندگان این حوزه، دوم زحمات اعضای فعال و هیأت مدیره‌های قبلی و سوم جریان عمومی جامعه که خوشبختانه به سمت توجه به فرهنگ به پیش می‌رود. اگرچه که امروز تیراژ کتاب‌ها پایین آمده است اما نگاه حاکمیت به سمت فرهنگ و نهادهای مربوط به کتاب جدی‌تر شده است.

در ادامه، عزت‌الله الوندی دبیر انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به ارائه گزارش فعالیت‌های این تشکل در سال ۹۵ پرداخت و سپس جعفر توزنده‌جانی گزارشی از فعالیت‌های مالی این تشکل را در سال ۹۵ اعلام کرد. تراز مالی انجمن در سال ۹۶ با اتفاق آراء به تصویب رسید و حق عضویت سالانه اعضاء از مبلغ ۵۰ هزار تومان به ۷۰ هزار تومان با رأی اعضاء افزایش یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید