برنامه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام ارائه نشده است

    کد خبر :421523

به گفته‌ی دبیر شورای فضای مجازی برنامه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام ارائه نشده و مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماه تمدید شده است.

روز گذشته اخباری مبنی بر عدم حمایت دستگاه‌های مسئول از پیام‌رسان‌های داخلی به جز سروش و گپ منتشر شده بود. دکتر ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در نشست خبری همایش و نمایشگاه رسانه‌های نوین این موضوع را تأکید کرد و گفت از این به بعد تنها دو پیام‌رسان داخلی که شرایط اجتماعی بهتری دارند، کاربران بیشتری جذب کرده‌اند، از لحاظ فنی شرایط خود را توسعه داده‌اند و همچنین قابلیت سرویس‌دهی مناسب دارند مورد حمایت بیشتر قرار خواهند گرفت.

به گفته‌ی دبیر شورای عالی فضای مجازی حمایت‌های قبلی از پیام‌رسان‌ها قطع نشده است و حمایت‌هایی از جمله ترافیک رایگان و کاهش تعرفه در اختیار ۵ تا ۷ پیام‌رسان داخلی قرار دارد. وی گفت:این دو پیامرسان از لحاظ امکانات سخت‌افزاری مورد حمایت قرار می‌گیرند و دیتاسنتری در اطراف تهران به آن‌ها اختصاص یافته است تا نیازهای سخت‌افزاری آن‌ها بر آورده شود. وزارت ارتباطات نیز در حال برگزاری مناقصه برای تهیه سخت‌افزارهای مورد نیاز این دو پیام‌رسان است که امیدوارم هر چه سریع تر این کار صورت گیرد.

فیروزآبادی در ادامه‌ی صحبت‌های خود از تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تا آخر آذر ماه خبر داد. به گفته‌ی وی قرار بود دو کلاینت فارسی هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان شهریورماه از تلگرام مستقل شوند اما به دلیل تحریم و کمبود امکانات فنی این کار صورت نگرفت و مهلت آن‌ها تا آخر آذرماه تمدید شده است. وی همچنین اظهار داشت مخالف تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان سال است و درباره‌ی اخبار منتشرشده مبنی بر رفع فیلتر تلگرام گفت:

برنامه‌ای برای رفع فیلتر تلگرام نداریم و بعید می‌دانم قوه‌ی قضاییه هم اقدامی در این زمینه انجام داده باشد.

فیروزآبادی در مجموع روند فعالیت‌های پیام‌رسان های داخلی را مثبت ارزیابی کرد. وی با اشاره به اینکه در مورد میزان حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی باید شرایط کشور در نظر گرفته شود گفت:این حمایت‌ها باتوجه به محدودیت‌های بودجه‌ای انجام شده است. هرچند ممکن است مردم در زمان فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی در حدود یک سال و نیم گذشته، دچار نارضایتی‌هایی شده باشند، اما یاد گرفتیم از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنیم که این موضوع گام خوبی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید