«آبی مایل به صورتی» پاییز اجرا می‌شود

    کد خبر :42006

ساناز بیان با اشاره به اجرای نمایش «آبی مایل به صورتی» در پاییز امسال از انتشار ۲ نمایشنامه «هتلی ها» و «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» توسط نشر قطره خبر داد.

ساناز بیان نویسنده و کارگردان تئاتر درباره انتشار ۲ نمایشنامه اش توسط نشر قطره به خبرنگار مهر گفت: به تازگی نمایشنامه های «هتلی ها» و «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» توسط نشر قطره منتشر شده است. این نمایشنامه ها که پیش از این اجرای عمومی شده اند در یک جلد در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نمایشنامه «هتلی ها» برنده جایزه بهترین نمایشنامه از سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است و نمایشنامه «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» نیز در همان دوره جشنواره نامزد دریافت جایزه شده بود. «هتلی ها» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ در سال ۹۴ در تماشاخانه ایرانشهر اجرای عمومی شد و «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی خودم نیز ۲ بار در سال ۹۲ در تالار شمس و ۹۴ در تئاتر باران به صحنه رفته است.

بیان درباره اجرای مجدد این نمایش ها توضیح داد: «هتلی ها» قرار است مجددا امسال روی صحنه برود اما هنوز جزئیات اجرا مشخص نیست ولی ترجیح می دهم ابتدا نمایش «آبی مایل به صورتی» را که سال ۹۲ نوشته ام و مدتی است درگیر اجرای عمومی آن هستم به صحنه ببرم و بعد به اجرای مجدد «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» فکر کنم.

این نویسنده درباره اجرای «آبی مایل به صورتی» توضیح داد: این نمایش مثل کارهای دیگری که نوشته ام یک اثر اجتماعی است اما نمایشنامه مستند به حساب نمی آید البته براساس صدها ساعت گفتگو با افراد مختلف نوشته شده است ولی بار داستانی آن سنگین تر از وجه مستندش است.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: این اثر نمایشی موضوعی انسانی دارد و قرار است مهر و آبان امسال اجرای عمومی شود. این نمایش هشت پرسوناژ دارد و از اواسط تیرماه تمرین های کار را آغاز خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید