قیمت مصوب روغن پالم اعلام شد

    کد خبر :416334

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ مصوب روغن پالم را بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار ۳۹۵۰ تومان اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سیدمحمود نوابی معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان طی نامه ای به روسای سازمانهای صمت استانها نوشت: با هدف تسهیل و تسریع در نظارت بهینه بر قیمت و توزیع کالاهای اساسی بهرمند از ارز رسمی و در راستای اجرای بندیک تصمیمات دستور دوم مصوبات نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 21 شهریور ماه 97 و مطابق بررسی اسناد و مدارک دریافتی از شرکتهای واردکننده، حداکثر قیمت فروش روغن خام پالم را معادل 39500 ریال به ازای هر کیلوگرم در مبادی ورودی کشور اعلام می گردد و برای دسترسی سهولت عموم در سامانه 124 نیز اعلام گردیده است.

کرایه حمل کرایه هم مطابق اسناد و مدارک مثبته به قیمت اعلامی برای توزیع در سطح کشور قابل اعمال خواهد بود.

مضافا همانگونه که قبلاً نیز تأکید و تصریح شده قیمت فوق حداکثری است و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف‌کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر می باشد. لذا ضمن نظارت مستمر بر رعایت قیمت ها، لازم است نسبت به اخذ اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن از مخازن مستقر در استان و نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه با هدف بازارسازی و افزایش قیمت اقدام و در مورد تخلفات بدون فوت وقت اعمال قانون گردد.

انتظار دارد نسبت به ترغیب و راهنمایی مصرف کنندگان عمده (کارخانجات روغن نباتی و سایر واحدهای تولیدی صنایع غذایی) به خرید نیاز واقعی، مستقیما از مبادی ورودی و به تبع آن کاهش فشار تقاضا در سطح عمومی مبادرت گردد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید