هواپیمایی که با سوخت هیدروژن کار می کند

    کد خبر :411534

محققان انگلیسی قصد دارند با بودجه۳.۵ میلیون پوند هواپیمایی بسازند که به جای سوخت معمول هیدروژن مصرف می کند. نخستین نمونه عملیاتی این هواپیما در اوایل ۲۰۳۰ ساخته می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از دیلی میل، کارشناسان تصمیم دارند برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای هواپیماهای مسافری تولید کنند که با هیدروژن پرواز می کنند.

این وسایل نقلیه که V شکل هستند، به جای سوخت معمولی با هیدروژن مایع پرواز می کنند و هیچ گونه دی اکسید کربنی منتشر نمی کنند.

در حال حاضر سفرهای هوایی عامل تولید ۲ درصد از گازهای گلخانه ای در سراسر جهان هستند. پیش بینی می شود این رقم در دو دهه آتی دو برابر شود.

درهمین راستا دانشگاه کارنفیلد در «بدفورد شایر» قصد دارد این هواپیما را با بودجه ۳.۵ میلیون پوند بسازد. محققان برای ساخت چنین هواپیمایی باید یکی از مهم ترین مشکلات موجود در این زمینه یعنی ذخیره سوخت در وسیله نقلیه هوایی، هزینه بالای تولید سوخت و نگرانی های ایمنی را حل کنند.

درهمین راستا «بابی ستی» یکی از محققان مرکز مهندسی نیرومحرکه این دانشگاه می گوید: چالش تولید این هواپیما استفاده از هیدروژن مایع است اما ما امیدواریم بتوانیم این چالش ها را حل کنیم.

این گروه مشغول بررسی توسعه یک هواپیمای V شکل هستند که بتواند پروازهای طولانی مدت انجام دهد.

چنین هواپیمایی نیازمند فضایی بیشتر برای قرار گرفتن مخزن سوخت است زیرا هیدروژن باید در دمای ۲۵۰- درجه سانتیگراد نگهداری شود.

باتوجه به چالش های موجود پیش بینی می شود نمونه اولیه با قابلیت پرواز این هواپیما در اوایل دهه ۲۰۳۰ میلادی ساخته شود و پروازهای تجاری نیز حداقل ۲۰ سال پس از این تاریخ ارائه خواهند شد.

قدرت پیشرانه هیدروژن سه برابر بیشتر از کراسین است و علاوه بر آن هیچ گونه گازهای گلخانه ای تولید نمی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید