دو قطبی ناشی از سیاست ترامپ مشارکت در انتخابات را افزایش داد

    کد خبر :411443

یک سربازرس و ناظر انتخاباتی در مرکز رای گیری در شهر مدیسون ایالت ویسکانسین آمریکا میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات کنگره را بی سابقه توصیف کرد و گفت شکاف عمیقی که ترامپ در جامعه به وجود آورده، بسیاری را به پای صندوق های رای کشاند.

«آنا ویدالیچ» ناظر و سربازرس یک مرکز رای گیری انتخاباتی در دانشگاه ویسکانسین شهر مدیسون که در ساعت پایانی رای گیری ، انتخابات امسال میان دوره ای کنگره را دارای حساسیت ویژه ای دانست و افزود: مجموعه ای از مسایل اجتماعی همچون بیمه درمانی و مسایل جنسیتی، این دوره از انتخابات را حساس کرده است.
وی با اشاره به سیاست های جنجالی رییس جمهوری آمریکا ادامه داد: سیاست های وی درباره مهاجرت، بیمه درمانی و مواضع او درباره زنان، حساسیت گسترده ای ایجاد کرده است. بسیاری به خاطر کارهای ترامپ، تصمیم گرفته اند در این انتخابات مشارکت کنند. ما با شکاف عمیقی روبرو هستیم که عملکرد وی به وجود آورده است.
این مسئول انتخاباتی اضافه کرد: مشارکت در سراسر کشور گسترده بوده است، به ویژه زنان مشارکت بالایی در این انتخابات دارند که قطعا به مواضع و سیاست های رییس جمهوری ربط دارد.
ویدالیچ با اشاره به اینکه این دور از انتخابات کنگره تبدیل به نوعی همه پرسی درباره ترامپ شده است، افزود: خیلی از طرفداران و مخالفان وی برای نشان دادن دیدگاه خود درباره سیاست های ترامپ رای می دهند. ما با یک دو دستگی شدید و فضای قطبی روبرو هستیم. در واقع حد وسطی دیده نمی شود.
وی درباره میزان مشارکت در این شعبه اخذ رای گفت: از ساعت هفت صبح تا هشت شب بیش از 900 نفر در این حوزه رای داده اند که خیلی رقم بالایی است. البته نمی خواهم بگویم بیش از سطحی است که پیش بینی می کردم، اما واقعا مشارکت خوبی را نشان می دهد. به ویژه بیشتر رای دهنده ها دانشجویان بودند.
ناظر انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا در پاسخ به اینکه این سطح مشارکت را با دوره قبلی انتخابات میان دوره ای کنگره چگونه می سنجد، گفت: نسبت به دفعه قبل، میزان مشارکت دست کم 3 برابر افزایش نشان می دهد. این یعنی افزایش حساسیت در میان دانشجویان به مسایل اجتماعی و سیاسی. در این انتخابات قرار است نمایندگان ایالت ویسکانسین در سنا و مجلس نمایندگان از میان نامزهای جمهوریخواه و دمکرات انتخاب شوند.
ویدالیچ خاطرنشان کرد: به علاوه در ایالات ویسکانسین، فرماندار این ایالت نیز انتخاب خواهد شد. فرماندار کنونی ‘اسکات واکر’، یک جمهوریخواه است که سیاست هایش بسیار جنجالی بوده است.
وی در عین حال به تکثر گرایش های سیاسی در این ایالت آمریکا اشاره کرد و افزود: شهرهای بزرگ همچون میلواکی و مدیسون که شهرهای دانشگاهی هستند، عمدتا به دمکرات ها گرایش دارند اما شهرهای کوچک تر و مناطقی که کشاورزی و دامداری هستند، گرایش بیشتری به سمت جمهوریخواهان دارند. بنابراین نتیجه این انتخابات را ترکیب آرای همه این مناطق تعیین خواهد کرد.
جمهوریخواهان با کسب 51 رای در سنا اکثریت را به دست گرفتند و پیش بینی می شود دمکرات ها هم با کسب حداقل 220 رای کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند.
انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا برای 35 کرسی سنا و 435 کرسی مجلس نمایندگان روز سه شنبه ششم نوامبر(15 آبان ماه) برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید