عضو اتاق بازرگانی تهران: نرخ ارز بالا نمی‌رود

    کد خبر :411394

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران درباره وضعیت کشور در دوران تحریم‌ها بیان کرد: تحریم‌های دور اول آثار خود را در کشور گذاشته و در شرایط فعلی با وجود فروش نفت مشکل چندانی نخواهیم داشت.

حسین سلیمی با بیان این که جو روانی تحریم قبل از شروع آن تاثیر خود را در اقتصاد کشور گذاشته است، تصریح کرد: از شش ماه گذشته اقتصاد ایران دچار التهابات بسیاری شد و حتی قبل از تحریم فعلی، جو روانی آن نرخ ارز را تا 20هزار تومان افزایش داد، بنابراین اثرات منفی آن تا کنون تخلیه شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به 8کشوری که اجازه خرید نفت از ایران را دارند، گفت: این به نفع ما است که با وجود مشکلات بانکی در حوزه نقل و انتقالات از این 8کشور به جای پول کالا دریافت کنیم چرا که دیگر با مشکلات بازگشت ارز مواجه نخواهیم شد.

سلیمی ادامه داد: البته در حوزه حمل و نقل دریایی و هوایی با وجود تحریم تعداد زیادی از کشتی‌ها و هواپیماهای حمل کننده کالا‌های ایرانی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد چرا که در حال حاضر به طور مثال کشتی‌های ایران و هند و ایران و مصر تحریم شده اند؛ بنابراین برای ادامه تجارت باید منتظر عکس‌العمل این کشور‌ها باشیم.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: بسیاری از هواپیما‌ها به جز حمل مسافر، برای حمل کالا با ممنوعیت مواجه شده اند.

پیشگیری لازم برای جلوگیری از جهش نرخ ارز انجام شده است

سلیمی با اشاره به ذخایر مناسب ارزی کشور، خاطرنشان کرد: با وجود تاکید مقامات کشور از جمله معاون اول رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی، ذخیره ارزی کشور در میزان مناسبی قرار دارد بنابراین در زمینه نرخ ارز مشکلی نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر همکاری ایران و اروپا به عنوان تنها راه دور زدن شرایط فعلی، گفت: از ماه‌ها قبل رایزنی با اروپا به جهت رفع مشکل نقل و انتقالات بانکی، از طریق این کشور انجام شده و منتظر پاسخ این کشورها هستیم و همانطور که معاون وزیر امور خارجه اعلام کرده‌اند، این نتیجه به زودی حاصل نمی‌شود اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید